تفاوت سنگ مرمریت و لایمستون

لایمستون
سنگ لایم استون
1400-03-02
سنگ اسلب
فروش سنگ اسلب در اصفهان
1400-03-14

سنگ لایمستون

سنگ مرمریت و سنگ لایمستون از نظر محتوا، هرجفت از کربنات کلسیم بوجود آمده اند که در بعضی از حالات، با کانیهای آراگونیت و دولومیت همراه هستند.

از نظر ساختاری لایمستون از سنگ های رسوبی می باشد که از تحت فشار قرار گرفتن و سخت شدن لایه های بالایی ایجاد می شود. در حالتی که مرمریت با نام آکادمیک Marble از سنگهای دگرگونی می باشدکه بجز تحمل فشار لایه های بالایی˓ حرارت پوسته زمین نیز در بوجود آمدن آنف نقش بسزایی داشته است.

بهمین خاطر مقدار تحمل فشار و مقاومت در مقابل عوامل بیرونی مثل هوازدگی و فرسایش در سنگ های دگرگونی خیلی بیشتر از سنگ های رسوبی است.

تحمل نکردن فشار و حرارت در سنگ لایمستون˓ این متریال را در مقابل عوامل خارجی آسیب پذیر نموده؛ به شکلی که در اثر تغییرات دمایی در نواحی گرم و خشک به آسانی، ساختار خویش را از دست می دهد و ترک

هایی در آن رخ می دهد که در طی زمان سنگ را خرد و نابود می کند.

بجز آن هم، وجود ترکیبات کربنات کلسیم˓ مقدار جذب رطوبت را افزایش خواهد داد و نمی شود در نواحی مرطوب بعنوان نمای سنگ و در دکوراسیون درونی سازه در بخشهای مرطوب مثل سرویس های بهداشتی و آشپزخانه بهره وری کرد.

از مرمریت و لایمستون، بجز موردهای ذکر شده، ذات رسوبی لایمستون درصد وجود تخلخل و فرج های سنگ را بیشتر می کند که حاصل آن، خلل های زیاد در سنگ درطی زمان عمر مفید آن را کم خواهد کرد.

بخاطر مقاومت فشاری کم، ساب پذیری لایمستون را کاهش می دهد. موردهای استفاده از سنگ های لایمستون در جداره های داخلی ساختمان ها  مثل: دیواره راهروها˓ دیواره پارکینگها و راه پله ها است.

خرید سنگ لایمستون با کیفیت مناسب و ارزان

برای خرید سنگ لایمستون، می توانید با ارسال پیامی به شماره‌ی پایین سایت در واتسپ، قیمت روز سنگ لایمستون و دریافت مشاوره رایگان را داشته باشید

بلحاظ گوناگونی رنگی مرمریت ها بخاطر وجود ناخالصی هایی مثل : منگنز˓ آهن˓ گرافیت لیمونیت˓ و… گوناگونی رنگی بالایی از سفید˓ کرم˓ قرمز˓ زرد˓ صورتی˓ نارنجی˓ قهوه ای˓ سبز تا سیاه را دارا می باشند . سنگ های لایمستون گوناگونی رنگی خیلی کمی دارند و غالباً از سفید و کرم تا قهوه ای روشن دیده می شوند.

قیمت و ارزش سنگ های لایمستون بنسبت رنگ های مشابه آن در سنگ های مرمریت و تراورتن پایین تر است.

انواع لایمستون ها :

1-      لایمستون مرودشت- فارس

2-      لایمستون کوه سفید –قم

3-      لایمستون سیلور گوهره – لرستان

4-      لایمستون بوژان – کرمانشاه

5-      لایمستون ونک – اصفهان

6-      لایمستون مهاباد- آذربایجان غربی

7-      لایمستون اسلام آباد – کرمانشاه

نمونه سنگ های موجود لایمستون در مهراد استون

سنگ لایمستون سنگ لایمستون سنگ لایمستون

مارا در اینستاگرام همراه داشته باشید.