سنگ اسلب

سنگ اسلب
فروش سنگ اسلب در اصفهان
1400-03-14
لایمستون
سنگ لایمستون + لیست قیمت
1400-03-20
اسلب مرمریت مشکی طلایی

اسلب مرمریت مشکی طلایی

معرفی سنگ اسلب

سنگ اسلب (slab)یا همان سنگ ورقه یا برگه نام دارد که در سال های اخیر، بسیار مورد توجه مشتریان و تولید کنندگان قرار گرفته است.
روش تولید ان با دستگاهی به نام اره تولید می‌شود که به صورت رفت و برگشتی روی کوپ بریده می‌شود. بر خلاف دستگاه قله بر که در قدیم به صورت دیسک و دایره ای سنگ را برش می‌داد.

 

 

 

تولید اسلب 

 اندازه این سنگ اسلب به کوپ خام معدن بستگی دارد،چون به صورت ورقه ای بریده می‌شود در ابعاد بزرگ و سایزهای مختلف تولید می‌شود معمولا از عرض 80 سانتی متر به بالا را اسلب می‌نامند.
ضخامت سنگ اسلب معمولا 2 سانتی متر و در بعضی مواقع 3 سانتی متر برش داده می‌شود.اسلب را در فضاهای داخلی در کف و دیواره به صورت بوک مچ و فور مچ استفاده می‌شود که در این حالت طرحهای زیبایی به نمایش در می‌آید.

فراوری سنگ

فرآوری سنگ اسلب در تمام انواع  سنگ قابل اجرا می٬باشد و پرت بسیار کم و به استحکام ان با روش رزین اپوکسی افزایس می‌یابد.نصب توری به پشت سنگ اسلب مانع از شکستن آن می‌شود.
مزایای برش سنگ به صورت اسلب این است که انتخاب نوع سنگ برای مشتری راحت تر بوده زیرا اندازه سنگ بزرگ می‌باشد و تمام نمای سنگ به راحتی قابل مشاهده می‌باشد.
مزایای سنگ اسلب بسیار زیاد است مثلا در کف ساختمان وقتی از سایز بزرگ استفاده می‌شود، بندهای سنگ کمتر مشاده شده و زیبایی خیره کننده ای به کف سالن شما می‌دهد.


موارد استفاده سنگ اسلب

سنگ اسلب در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب بوده . اسلب را می توان در کانتر آشپزخانه، جزیره، حمام و … استفاده کرد.
بعضی از اسلب ها قابلیت نورپردازی دارند مثل سنگ مرمر یا اونیکس که نور را از خود عبور می دهند، که باعث زیبایی خیره کننده ای از سنگ اسلب می‌شود.
در حمل و نقل این سنگ باید بسیار دقت داشت، چون به علت بزرگ و سنگین بودن ورقه‌ا امکان شکستن هنگام جابجایی وجود دارد.
بهتر است این کار را به یک تیم تخصصی بسپارید که موجب زیان و ضرر نشوید چون هر برگ این سنگ تقریبا 5 متر مربع می‌باشد که شکستن یک برگ از آن به علت قیمت بالای آن موجب زیان دهی به شما مشتری عزیز می شود.

نکات هنگام خرید

هنگام خرید این سنگ اسلب باید دقت داشته باشید که از یک کوپ یا چند کوپ شبیه هم بریده شده باشد که در زمان نصب در کف، دیوار و یا ساختمان خط ها و رگه های سنگ به وصورت عمودی و افقی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا نمای سنگ شما به صورت چشم گیری زیبا به نظر برسد.
اسلب چون ابعاد بزرگی دارد شما می توانید هر اندازه ای که می‌خواهید، برش دهید و  سایزهای مختلف این سنگ را در مکان های مورد نظر استفاده کنید که دست شما در این زمینه بسیار باز می‌باشد.
یکی دیگر از دلایل استفاده از سنگ اسلب این است که وزن بالای این آن باعث می‌شود چسبندگی بالایی در کف ساختمان داشته باشد و دوغاب و سیمان از پشت قطعه جدا نشود.
یکی دیگر از کاربردهای سنگ اسلب صادراتی بودن است که تولید و فراوری سنگ اسلب را حائز اهمیت می کند. در اسلب صادراتی ضخامت و اندازه و شفافیت سنگ بسیار مهم است.

انواع سنگ اسلب

در کل اسلب نوعی از برش سنگ است که تمام سنگ ها را می‌توان به این روش برید.مرمریت، تراورتن ، گرانیت، چینی ، مرمر و … همه این سنگ ها را می‌توان به روش اسلب برش داد که هم در زمان برش و هزینه تمام شده سنگ و نصب راحت ، به تولید کننده این اجازه و اشتیاق را می دهد که سنگ را به صورت اسلب برش دهد.
البته فراموش نشود که دستگاه های برش و فرآوری این سنگ بسیار گران می‌باشد و هرکسی توانایی تولید این سنگ را ندارد.
در گذشته تمام دستگاه های برش سنگ اسلب از ایتالیا کشور مهد سنگ در دنیا وارد می‌شد که خوشبختانه در سالهای اخیر تولید این دستگاه ها در ایران به دست متخصصان ایرانی شبیه سازی شده که کامل مشابه دستگاههای وارداتی و اصلی می باشدو هزینه آن بسیار کمتر می‌باشد.
این امر باعث شده که تعداد تولید کننده های سبنگ اسلب در کشور بیشتر شود.

 


به نوعی برش و پرداخت سنگ ،سنگ اسلب slab گفته می‌شود که در اندازه های بزرگ برش داده میشوند و نه یک نوع یا جنسی از سنگ. در کل سنگ بعد از استخراج از معدن برش داده میشوند و به شکل‌ها و اندازه های متفاوتی در می‌آید.

سنگ های اسلب در حال حاظر بسیار در ساختمان ها استفاده می شود.

نتیجه‌ی بدست امده از یکی از انواع برش سنگ، سنگ اسلب است. این سنگ اندازه های تقریبا بزرگی دارد. در این متن به ویژگی‌های این سنگ، اندازه ها و کاربردهای آن، دلیل تهیه‌ی این سنگ و وسیله های برش این سنگ پرداخته میشود.

سنگ‌های اسلب چه نوع سنگ‌هایی هستند؟

به سنگی که عرض آن بیشتر از 70 سانتیمتر باشد، این سنگ می‌گویند. سنگ‌های متفاوتی مانند گرانیت، مرمریت، کوارتز، مرمر طبیعی و تراورتن، پس از اینکه مانند سنگ کوپ از معدن استخراج می‌شوند، در تکه هایی با اندازه های بزرگ برش داده میشوند؛ این سنگ، این سنگ است.این برش به طور معمول به وسیله اره انجام می‌شود و با ضخامت 2 سانتی برش داده میشوند.

سنگ اسلب

کار برش و صیقل دادن حمل و نقل  این سنگ‌ها سخت و حساس است. به دلیل این ویژگی ها از سنگ‌های دیگر گران‌تر هستند.

اندازه سنگ‌های اسلب

سنگ اسلب به طور معمول در اندازه های 120× 220 سانتیمتر تولید می‌شود و ضخامت آن به طور معمول دو سانتیمتر یا بیشتر است. اکثرا اگر سنگی عرض زیادتر از 70 سانتیمتر داشته باشد آن سنگ اسلب است.

البته بسته به مصرف اسلب، اندازه آن نیز متغیر میشود. مثلا اسلب صادراتی عرض 120 سانتیمتر و طول 250 تا 300 سانتیمتر دارد.

کاربرد سنگ‌های اسلب

این سنگ به سبب زیبایی خاصی که دارد برای سنگی تزئینی و در دیوارها و کف ساختمان استفاده می‌شود. همانطور که گفتیم سنگ اسلب در اندازه های تقریبا بزرگ صیقل داده می‌شود، به همین دلیل مهمترین کاربرد آن می‌تواند در مکان هایی باشد که قرار است مساحت بیشتری در بر بگیرد.

مخصوصا در مکان‌هایی که می‌خواهیم جلوه‌ای بی نظیر و زیبا ایجاد کنیم، اسلب مورد استفاده قرار میگیرد؛ به طور مثال از سنگ‌های اسلب در سالن‌های بزرگ، لابی هتل، سالن موزه و نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

سنگ اسلب

مصرف رایج‌تر اسلب در دکوراسیون داخلی است. در این راستا، از سنگ اسلب در تولید روشویی، پیشخوان و کابینت آشپزخانه و شومینه استفاده میشود.

سنگ های اسلب کاربردهای بسیاری پیداکرده به ط.ر مثال:

  • – سنگ های اسلب پشت تلویزیون
  • – سنگ های اسلب شومینه
  • – سنگ های اسلب کانتر
  • – کف لابی و سالن های بزرگ همایش
  • – ورودی ساختمان ها و پاساژها
  • – دیواره های ساختمان

چرا سنگ‌ها به صورت اسلب برش زده می‌شوند؟

دلیل اینکه سنگ به صورت اسلب برش داده می‌شود این است که سطح بیشتری از سنگ را نشان دهد. به همین دلیل طرح‌های طبیعی و زیبای سنگ قابل دیدن است و این سنگ را برای تزئینات و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می دهند.

علاوه بر این‌‌که در این سنگ شکل و ظاهر طبیعی سنگ حفظ می‌شود، رنگ سنگ نیز همان رنگ طبیعی خودش است و با رنگ‌های مصنوعی آن را رنگ‌آمیزی نمی‌کنند. به همین سبب گزینه‌ی خوبی  برای افرادی است که طبیعی بودن محیط اطراف خود برایشان مهم است .

یکی از دیگر دلایلی که دلیل شده برش اسلب زیاد شود، چسبندگی زیاد این سنگ است. سنگ اسلب را با دوغاب و سیمان روی دیوار نصب می‌کنند.

بعلاوه نگهداری اسلب ساده و مقاومت و استحکام آن بالا است. به همین سبب استفاده از سنگ اسلب محدودیتی ندارد و در هر مکانی و با هر شرایط زیست محیطی مطابقت دارد.

برای دریافت قیمت روز و یا محصولات بیشتر، میتوانید تماس بگیرید یا پیج اینستاگرام مارا فالو داشته باشید

وسیله های برش سنگ اسلب

اسلب را با اره برش می دهند. در واقع اره شایع‌ترین وسیله برش سنگ است. شیوه کار به این شکل است که بلوک‌های سنگ که از معدن به کارخانه‌ی سنگ‌بری انتقال داده شده‌اند، با اره‌هایی که تیغه‌های الماسه‌ی موازی دارند بریده می‌شوند.

اره‌های برش این سنگ بین 40 تا 80 عدد تیغه دارند. این اره‌ها قدرت‌های مختلفی دارند و بر اساس قدرت خود به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ اره‌های نرم بر و اره‌های سخت بر.

از اره‌های سخت بر برای برش سنگ‌های سخت مثل سنگ گرانیت استفاه می‌شود. اره‌های سخت بر بر خلاف اره‌های نرم بر بدون تیغه‌ی الماسه هستند.

در این اره‌ها از براده‌ی چدن یا فولاد برای بریدن سنگ استفاده می‌شود. همچنین تعداد تیغه های این دونوع اره متفاوت است ؛ اره‌ی سخت بر چند ده تا چند صد تیغه دارد. در برخی از نوع های جدیدتر دستگاه‌های سنگبری تعداد تیغه‌ها به 150 نیز می‌رسد.

اما اره‌ی نرم بر برای برش سنگ‌های آهکی استفاده میشود. به عنوان مثال سنگ‌هایی مثل تراورتن و مرمریت نسبت به گرانیت سختی کمتری دارند. تیغه‌های اره‌های نرم بر الماسه است. اره‌های نرم بر اکثرا سه نوع اره الماسی دارند.

گالری سنگ اسلب مهراد استون

قیمت سنگ اسلب

سنگ های اسلب معمولا از انواع تایل ها قیمت بیشتری دارند . این بیشتر بودن قیمت به علت نوع برش سنگ و اندازه و شکل سنگ می‌باشد . سنگ های اسلب فقط با اره برش داده میشوند و هر نوع سنگ کوپ که از معدن استخراج می شود برای برش به وسیله اره مناسب نیست .

سنگ های کوپ برای برش اسلب، باید از نظر اندازه متناسب و متوازن بوده و به شکل های مکعب مستطیل از سینه کار معدن خارج شده باشد. همچنین نوع سنگ کوپ برای برش اسلب باید بدون هرگونه درز و شکاف و شکستگی در سطح کوپ باشد .

با توجه به حساسیت انتخاب این نوع کوپ، انتخاب آن به وسیله افراد ماهر صنعت سنگ صورت می‌گیرد و همه ابعاد سنگ مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بهترین اسلب برش خورده در کارخانه تولید شود.

در زمان فرآوری اسلب، ضخامت برش خورده دقیقا باید 2 سانتی متر باشد و بدون هیچ انحنا و کج شدگی باشد . معمولا پشت سنگ های اسلب توری چسبانده می‌شود که در زمان برش در مکان پروژه کمترین مقدار پرتی ایجاد شود.

نوع طرح های این سنگ در بیشتر شدن قیمت آن تاثیر گذار است. سنگ های اسلب دارای طرح بوک مچ و فورمچ قیمت بیشتری نسبت به طرح های ساده تر دارد.

معایب سنگ های اسلب

از معایب سنگ های اسلب هزینه بالای فرآوری و تولید و زمان بر بودن انتخاب نوع کوپ آن هم است . از همچنین بعد از تولید، سنگ های اسلب به فضای بیشتری برای نگهداری میخواهند .

معمولا در سنگبری ها، شوورم و نمایشگاه اختصاصی برای نمایش و انتخاب انواع سنگ های اسلب وجود دارد. سنگ های اسلب به دلیل ضخامت کم آنها به راحتی ممکن است ترک یاآسیب ببینند.

جابه جایی غیراصولی به وسیله ی افراد غیرمتخصص باعث آسیب در این سنگ می‌شود. در زمان حمل و نقل و جابه جایی تا پروژه باید از ماشین های حمل ویژه اسلب  استفاده کرد و تا حد امکان دور سنگ اسلب با پلاستیک و فوم و نوار محافظت گردد.

باید از افراد متخصص برای نصب این سنگ استفاده کرد چون مهارت و تجربه کافی نیاز دارد.