سنگ اسلب مرمریت هرسین

اسلب مرمریت مشکی اسپایدر
1400-10-27
اسلب مرمریت کرم آباده
1400-11-12

سنگ اسلب مرمریت هرسین یکی از شناخته شده ترین و پرفروش ترین سنگ مرمریت ایران است. مرمریتی پرتقاضا با تم اصلی کرم خاکستری ،مناسب دکوراسیون های کلاسیک و مدرن! با ما همراه باشید، قرار است در این مقاله شما را با این سنگ زیبا و کاربردهای آن آشنا کنیم.

سنگ هرسین چیست؟

این سنگ یک نوع سنگ دگرگونی از منشا رسوبی است که بصورت عمده از کانیهایی نظیر کلسیت و آراگونیت در محیط های رسوبی تشکیل شده و به تدریج تحت تاثیر عوامل دگرگونی بصورت یک سنگ منسجم و یکنواخت درآمده است.  از نطر رنگی، در طبقه بندی سنگ های کرم روشن و بژ روشن قرار می گیرد که با توجه به سورت های مختلف میزان خطوط شاخ گوزنی و الگوهای خطوط متفاوت می باشد .

سنگ اسلب مرمریت هرسین از مهمترین سنگ ساختمانی می باشد که کاربرد گسترده ای در ساختمان دارد. از جمله مهمترین و پر فروش ترین سنگ ساختمانی ایران است  و با توجه به رنگ بژ و خطوط همرنگ بافت سنگ می توان در محیط هایی با رنگ بندی متنوع استفاده کرد.

مشخصات ظاهری مرمریت هرسین

این سنگ شکوه خاصی به ساختمان شما می‌بخشد. این سنگ شکوه خاصی به ساختمان شما می‌بخشد. زمینه این سنگ با تم رنگی کرم مایل به خاکستری توجه بسیاری از معماران را در بازه‌های زمانی مختلف جلب کرده است. رگه‌های کریستالی موجود در مرمریت هرسین زیبایی منحصر به فرد و خاصی به این سنگ داده است. این رگه‌ها را با نام شاخ گوزنی می‌شناسند. البته که سنگ اسلب مرمریت هرسین به دلیل طرح ساده و یکنواخت محبوبیت زیادی در ساختمان‌سازی دارد.

انواع فرآوری سنگ مرمریت هرسین

مرمریت هرسین یک نمونه از سنگ مرمریت هرسین ساختمانی می باشد که از رسوبات معدنی تشکیل می شود. این سنگ مرمریت هرسین در طرح و رنگ مختلفی در دسترس می باشد. عموما پرداختی که برای سطح این سنگ صورت می گیرد صیقلی است . همچنین این سنگ مرمریت هرسین به روش های متنوعی فرآوری می گردد که به شرح زیر است:

  • صیقلی : یکی از لوکس ترین نوع سنگ مرمریت هرسین است که دارای سطحی براق می باشد. نمای این سنگ مرمریت هرسین به گونه ای است که باعث بازتاب نور می شود.
  • هوند : این نوع سنگ مرمریت هرسین دارای ظاهری یکدست می باشد و سطح آن مات است و نور را بازتاب نمی کند.
  • براش : سنگ مرمریت هرسین براش دارای ظاهری روستیک مانند است. برای اینکه به چنین ظاهری برسد از براش های مخصوص روی بافت آن استفاده می کنند.
  • تامبل : برای ساخت این نوع سنگ مرمریت هرسین، ابتدا سنگ مرمریت هرسین برش داده می شود سپس در پوشش پلاستیکی قرار می گیرد و سطح آن با آب و مواد ساینده، ساییده می گردد. در بعضی مواقع مقداری اسید هم برای این کار استفاده می کنند. این سنگ مرمریت هرسین بافت بیشتری نسبت به سایر نمونه ها دارد. همچنین چرمی، تیشه ای و… دیگر نوع فرآوری سنگ مرمریت هرسین می باشد.

ویژگی ها

  • متراکم
  • ساب پذیری عالی : ساب پذیری سنگ بسیار بالاست و سطحی براق و صیقلی دارد.
  • مقاوم در برابر فشار : مقاومت فشاری نسبتا خوبی دارد و به راحتی نمی شکند. می توان در کف محیط هایی با رفت و آمد بالا نظیر پاساژ ها و مراکز خرید استفاده نمود
  • مقاوم در برابر سایش
  • جذب آب کم در مقایسه با اغلب مرمریت ها
  • نظافت آن بسیار آسان است و نگهداری آن منوط به نحوه استفاده از آن خواهد بود. در مواردی که سطح کدر میشود با دستگاه ساب زن میتوان سطح آن را مثل روز اول براق و بدون خط و خش کرد.
  • با وجود کانی های بی خطر و عدم انتشار گازهای مخرب می توان از سنگ هرسین بصورت گسترده ای در مراکز بهداشتی و بیمارستانها استفاده نمود.

کاربرد سنگ مرمریت هرسین

این سنگ کاربردهای مختلفی داشته و در ابعاد متنوعی همچون 40*40 و 40 طولی برای نصب به عنوان نمای دیوارهای داخلی و یا کفپوش به فروش می‌رسد. از طرفی برای استفاده از این سنگ می‌توانید از سورت‌بندی‌های مختلف آن استفاده کنید. جالب است بدانید سنگ مرمریت هرسین این قابلیت را دارد که پس از تغییر ظاهر دوباره پولیش و ساب خورده و زیبایی اولیه‌اش را بازیابد.

پرکاربردترین نوع این سنگ، سنگ مرمریت هرسین ممتاز است که با توجه به ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد تقاضای بسیار بالایی در بازار داشته و بسیار مورد توجه است. سنگ اسلب مرمریت هرسین همچنین در موارد زیر نیز کاربرد دارد:

  • سنگ فرش داخلی : به عنوان کف پوش واحدهای تجاری ، اداری ، مسکونی
  • دیوارهای داخلی
  • سنگ کف پله
  • سنگ کف پارکینگ

معادن مرمریت هرسین

معادن سنگ هرسین در حوالی شهر هرسین در استان کرمانشاه قرار دارد. منطقه هرسین از نظر معادن مرمریت هرسین غنی می باشد و دارای دو معدن بزرگ به نام معدن هرسین شهاب سنگ و معدن مرمریت هرسین سردار می باشد. معدن مرمریت هرسین سردار با وجود 14 پله استخراج سنگ هرسین و 4 پله فعال یکی از عمده ترین و مهمترین معادن استخراج سنگ هرسین شمرده می شود. برای دیدن معدن این سنگ زیبا از نزدیک باید به استان کرمانشاه سفر کنید.

قیمت مرمریت هرسین و عوامل موثر بر آن

قیمت این سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. این سنگ با توجه به طرح، ابعاد، ضخامت، سورت‌بندی و کیفیت فرآوری آن با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. برای خرید این سنگ باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هر چه رنگ سنگ روشن‌تر و یکدست‌تر باشد، ارزش بیشتری دارد.
  • مرمریت هرسین‌های در ابعاد بزرگتر و ضخامت بیشتر با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.
  • ساب، برش و رزین در قیمت این سنگ تاثیر می‌گذارد.
  • برای خرید سنگ‌های کم رگه و کم فسیل باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

جهت خرید یا دریافت اطلاعات و جزییات بیشتر با مشاورین ما به شماره های زیر تماس بگیرید : 

۰۹۱۳۳۱۶۵۰۶۴

۰۹۱۳۰۶۱۳۲۳۶


اگر تا کنون تجربه خرید سنگ را نداشته‌اید، از یک فرد با تجربه در این زمینه مشورت بخواهید. مشاوران ما در مسیر خرید این سنگ با شما همراه خواهند بود و خرید سنگ را برای شما بسیار آسان خواهند کرد.

 

سنگ مرمریت دهبید

رنگ های متفاوت مرمریت