سنگ اسلب چینی قروه

سنگ اسلب چينی سفيد ازنا
1400-10-11
اسلب مرمریت مشکی اسپایدر
1400-10-27

سنگ اسلب چینی قروه

سنگ اسلب چینی قروه؛ سنگی با رنگ و طرح منحصر بفرد، ظاهر بلوری و استحکام بالا. در این مقاله همراه ما باشید تا بگوییم چرا معماران این سنگ را به عنوان یک سنگ قدرتمند می شناسند و شما را با ویژگی ها و کاربردهای این سنگ بی نظیر آشنا کنیم.

معرفی اسلب قروه

سنگ اسلب چینی قروه یکی دیگر از سنگ‌های مطرح چینی در ایران می‌باشد که به آن کریستال نیز گفته می‌شود و یکی از با کیفیت ترین و مقاوم ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود. سنگ ساختمانی چینی قروه معمولا به صورت سنگ اسلب فرآوری می شود، جزو سنگ‌های دگرگونی است و دارای کریستال‌هایی با بلور ریز و روشن است.

 

سنگ اسلب چینی

کارخانه ی مهرداد سنگ یکی ازتولیدکنندگان برترانواع سنگ با کیفیتی بی نظیر همچنین تنوع بالا می باشد این کارخانه طی فعالیت موفقیت آمیزی که در این زمینه داشته است توانسته نیاز بازار را بخوبی به این محصول پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز پاسخ بدهد و گامی بلند در تامین سنگ بردارد. انواع سنگ های ساختمانی با تنوع طرح و رنگ ومیزان سطح مقاومت بصورت گوناگون عرضه می شود و همین امر یکی از شاخصه های درخشان و بارز این کارخانه می باشد چرا که سبب گستردگی در انتخاب سنگ برای  سازندگان و مصرف کنندگان این محصول شده است. سنگ هایی که این کارخانه تولید و عرضه می کند انواع سنگ طبیعی ومصنوعی می باشد که هرکدام از این دو نوع خود شامل دسته های متنوع و متفاوتی می باشند.

سنگ اسلب چینی یکی از انواع سنگ تولیدی این کارخانه می باشد که دارای طرح های مختلفی می باشد که با توجه به استفاده ی مورد نظر میتوان آن را انتخاب و تهیه نمود. مهرداد استون با توجه به دانش فنی خود همچنین بهره مندی از دستگاه های پیشرفته، این سنگ را به بهترین نحو آماده سازی و فرآوری می کند و پس از طی این مراحل با کیفیتی بی نظیر به بازار عرضه می دارد.

معرفی سنگ اسلب چینی

با توجه به نامی که برای سنگ چینی  در نظر گرفته شده است  باید گفت بر خلاف تصوراین سنگ چینی کاملا ساخت کشور ایران می باشد و دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی می باشد. از این سنگ در نماهای داخلی و خارجی ساختمان بکار گرفته می شود که بسیار مناسب می باشد. سنگ های اسلب چینی تولیدی مجموعه ی مهرداد سنگ از نظر کیفی و کارایی در سطح بالایی قرار دارند بطوری که سبب شده تا کاربرد این سنگ توسعه پیدا کند. سنگ های اسلب چینی به سنگ های کریستال نیز معروف می باشند. این سنگ آهکی و یا دولومیتی می باشد که در اثر واکنش های درونی حالتی متبلور دارد و در گروه سنگ های دگرگونی قرار می گیرد. سنگ اسلب چینی یکی از گزینه های بسیار مناسب می باشد که میتوان برای نمای دیوار، کف ، رویه کابینت همچنین رویه میز پذیرایی و غذاخوری از آن استفاده نمود. این سنگ دارای مقاومت بالایی می باشد بنابراین در قسمت های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ این سنگ غالبا روشن و سفید می باشد و بافتی کریستالی داردکه همین امر سبب شده تا مورد توجه معماران و طراحان ساختمان قرار بگیرد. مقاومت بالای این سنگ در برابر نفوذ آب سبب شده تا در محیط هایی که همیشه در معرض رطوبت و یا تماس با آب قرار دارند، کارایی خوبی از خود نشان دهند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. عمده کاربرد این سنگ برای نمای ساختمان می باشد.

انواع کاربرد سنگ اسلب چینی

کاربردی که سنگ اسلب چینی میتواند داشته باشد اغلب استفاده در نمای ساختمان، کار بر روی دیوار و کف و غیره می باشد.

-سنگ اسلب بر روی دیوار: استفاده از سنگ اسلب چینی بر روی دیوار بصورت یک تکه و در ابعاد بزرگ در نماهای داخلی و دیوارهای یک فضای عمومی مانند سالن های انتظار در هتل ها و لابی های مجتمع های مسکونی همچنین رستوران ها و کانتر های پذیرش و خدمات در مراکز پزشکی و شرکت ها، میتواند بسیار جذاب و چشمگیر باشد.

– سنگ اسلب در کف: استفاده از این سنگ در کفپوش فضای داخلی ساختمان ها از جمله هتل ها و رستوران ها  و مراکز خرید، می تواند بسیار زیبا و جذاب واقع شود.

– محیط آشپزخانه بدلیل اهمیتی که در خانه دارد بسیار مورد توجه قرار می گیرد بنابراین دکوراسیون آن نیز مهم می باشد. یکی از کاربرد های اسلب چینی استفاد برای رویه کابینت آشپزخانه است. بدلیل استحکام و دوام بالای این سنگ همچنین ظاهر زیبای آن و جنس طبیعی که دارد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. خاصیت ضد نفوذ بودن آن در برابر آب و مایعات بدلیل نوع فرآوری جدید این سنگ نسبت به گذشته سبب شده تا مقاومت این سنگ بالا برود و نسبت به سایر گزینه ها برای رویه کابینت مناسب تر واقع شود.

مزایای سنگ اسلب چینی

سنگ اسلب چینی دارای مزایای مختلفی می باشدکه این خصوصیات سنگ اسلب را در دسته سنگ های پرکاربرد قرار داده است.

-تنوع طرح و رنگ: سنگ اسلب چینی دارای تنوع بالایی در زیبایی و رنگ و طرح می باشد. سنگ های اسلب چینی مهرداد سنگ بدون هیچگونه رنگ مصنوعی وارد بازار می شوند  و این سنگ ها بگونه ای برش داده می شوند که حالت طبیعی آنها حفظ می شود.

– دوام و عمر طولانی: بدلیل این ویژگی در سنگ اسلب چینی، میتوان آن را در کف بکار برد و از دوام و مقاومت این سنگ در برابر فشار اطمینان حاصل نمود. این سنگ همچنین دارای مقاومت در برابرسایش  و خمش در سطح استاندارد برای دیوار و کف می باشد. این سنگ قابلیت این را دارد که در صورت داشتن خط و خش با عمل ساب میتواند مثه روز اول شود.

رنگ سنگ اسلب چینی

سنگ اسلب چینی بطور طبیعی و خالص سفید و بلورین می باشد اما این سنگ در رنگ های خاکستری روشن و تیره، سبز، قرمز و صورتی همچنین زردو کرمی نیز در زمین پیدا می شود که دلیل این تنوع رنگی وجود کانی های گوناگون در این سنگ می باشد. رنگ خاکستری در این سنگ ناشی از وجودکربن می باشد همچنین وجود کلریت و انواع سیلیکات سبب ایجاد رنگ سبز و طیف های آن می شود علاوه بر این، وجود لیمونیت در سنگ به آن رنگ زرد و کرمی می بخشد. کربنات منگنز باعث ایجاد رنگ قرمز و صورتی در سنگ می شود. کاربرد سنگ اسلب چینی روشن در مناطق گرم بدلیل جلوگیری از جذب گرما بسیار زیاد است.

قیمت سنگ اسلب چینی

این سنگ به لحاظ اینکه دارای مراحل نسبتا سختی در تولید برای طبیعی بودنش دارد نسبت به سایر سنگ های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. بنابراین افراد ترجیح می دهند بدلیل هزینه ی بالای خرید و نصب این سنگ ، آن را در قسمت هایی که دارای جلوه و دید بیشتری است بکار ببرند. قیمت سنگ اسلب چینی تولیدی مجموعه ی مهرداد سنگ با بهترین کیفیت، بسیار مناسب می باشد و همین مسئله سبب شده تا همواره از رضایت مشتریان برخوردار باشد.

ظاهر سنگ چینی قروه

این سنگ دارای زمینه‌ای سفید و روشن بوده و در آن رگه‌هایی از رنگ طوسی تیره نیز دیده می‌شود. از آنجایی که این سنگ در دسته سنگ های چینی قرار دارد، دارای شفافیت بالایی است. اسلب قروه جزء معدود سنگ هایی می باشد که در دسته سنگ های تزئینی قرار می گیرد و در عین حال از مقاومت بالایی نیز برخوردار است .

ویژگی‌های سنگ چینی قروه

  • تراکم بسیار بالا
  •  ساب پذیری فوق العاده
  •  استحکام بالا
  •  مقاومت سایشی ماسب
  •  مقاومت فشاری بالا
  • جذب آب بسیار ناچیز
  •  رنگ سفید منحصر بفرد
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به رقبای خارجی
  • قابلیت بوک مچ و فورمچ

سایر ویژگی ها

 از ویژگی های این سنگ می توان به تخلخل پایین آن و مقاومت بالای آن در برابر آب اشاره کرد . این سنگ از تراکم بالایی برخوردار است و در برابر سرما مقاوم است . سنگ اسلب چینی قروه در برابر محیط هایی با فشار بالا همچون محیط خشک و تر مقاوم می باشد که همین امر باعث می شود این سنگ در دسته سنگ های چینی سرسخت قرار گیرد .

همچنین این سنگ ساختمانی که معمولا به صورت اسلب فرآوری می شود دارای براقیت بالایی می باشد که همین امر سبب شده این سنگ دارای ساب پذیری بالایی باشد . از این رو اکثر معماران این سنگ زیبا را به عنوان یک سنگ قدرتمند می شناسند.

کاربرد سنگ چینی قروه

سنگ اسلب چینی قروه برای نمای بیرونی پروژه ها بسیار مورد استفاده و مناسب است. از آنجایی که قسمت پشتی آن دارای سطح صاف می باشد ، همچون دیگر سنگ های چینی برای نصب نیاز به اسکوپ دارد؛ به همین دلیل از این سنگ در محیط های سرد و مرطوب استفاده نمی شود . اما علاوه بر نمای بیرونی ، در قسمت هایی از نمای داخلی ساختمان نیز استفاده می شود.

موارد استفاده :

سنگ قروه به طور کلی در پروژه های نمای داخلی ساختمان بیشترین استفاده را دارد اما در اینجا موارد کلی مصرف این سنگ را برای شما عنوان می‌کنیم :

  • سنگ فرش  های لابی ، پذیرایی  و …
  • آشپزخانه ها
  • دیواره های داخلی ساختمان
  • راه پله ها
  • نمای بیرونی
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • و ….

این سنگ اسلب ساختمانی قدرت و تراکم بالایی دارد و همینطور با توجه به آنکه در برابر آب مقاوم است ، از آن می‌توان  در اسخر ها ، سونا ، جکوزی و … نیز استفاده کرد چرا که هم دارای زیبایی بوده و هم از مقاومت قابل توجهی برخوردار است.

معدن سنگ قروه

سنگ قروه در شهرستان قروه در استان کردستان استخراج می شود . این سنگ به صورت کوپ (خام) و در اندازه‌های بزرگ استخراج می شود و سپس به صورت اسلب فرآوری می شود . این معدن به طور ماهیانه حدود ۲۰۰۰ تن نیاز کشور به سنگ چینی قروه را تامین می‌کند.

قیمت سنگ چینی قروه

قیمت سنگ قروه همچون سنگ چینی سفید ازنا ، سنگ اسلب الیگودرز ، سنگ تراورتن ، سنگ دهبید و … به عوامل مختلفی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد ، وابسته است :

  • هر چه رگه های سنگ کمتر و رنگ آن یکنواخت تر باشد ، قیمت آن بالاتر می رود .
  • ابعاد بر روی قیمت سنگ تاثییر گذار است .
  • ضخامت سنگ بر روی قیمت آن موثر است .
  • کیقیت فرآوری سنگ قروه بر روی قیمت آن تاثییر گذار است .
  • ساب ، رزین ، تراکم و دیگر ویژگی ها بر روی قیمت این سنگ تاثییر گذار است .

برای اطلاع بیشتر در رابطه با این سنگ چینی و قیمت آن می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 

سنگ چینی

خرید انواع سنگ اسلب