سنگ تراورتن شکلاتی

سنگ تراورتن سیلور
1400-09-20
اسلب تراورتن
1400-10-04

سنگ تراورتن شکلاتی

سنگ تراورتن شکلاتی، سنگی زیبا با ساب پذیری فوق‌العاده است که از تراورتن های رنگی پر مصرف در ساختمان سازی در سال های اخیر می باشد. در این مقاله علاوه بر معرفی سنگ تراورتن شکلاتی، تمام کاربردها، مزایا و معایب این سنگ را برای شما توضیح می‌دهیم. همراه ما باشید  تا شما را با این سنگ زیبا و آیینه‌ای آشنا کنیم.

اهمیت انتخاب سنگ

همانطور که می‌دانید یکی از مهترین بخش های ساختمان، نمای آن است که در هنگام ساخت بسیار مورد توجه طراح قرار دارد. دلیل این اهمیت هم مشخص است؛ اولین قسمتی که در نگاه اول از یک ساختمان به چشم ما می‌آید، نمای آن است. ساختمان‌های با نمای بیرونی سنگی، جز زیباترین جلو‌ه‌های شهر هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند.

معرفی سنگ تراورتن

سنگ تراورتن، از دسته سنگ‌های تزیینی به شمار می‌رود که از به‌جا ماندن رسوبات آب‌های معدنی چشمه‌های آب گرم یا از رسوب کف دریاها و رودخانه‌ها است. این سنگ در برابر تغیرات آب و هوایی و باران و برف مقاوم می‌باشد و از نظر رنگ بندی، تنوع بالایی دارد.

کاربرد سنگ تراورتن

این سنگ برای فضای بیرونی استفاده می شود و معمولاً ضخامت آن بین 1 الی 2 اینچ متغیر است. همچنین از این سنگ در بخش های داخلی ساختمان مانند راه پله ها نیز استفاده می‌شود؛ چراکه ساب پذیری زیادی دارد.

سنگ تراورتن شکلاتی

در کشور ما سنگ های تراورتن از تنوع بالایی دارند. یکی از پرتقاضاترین سنگ های ساختمانی، سنگ تراورتن شکلاتی است. همانطور که از نام آن پیداست، دارای زمینه‌ای به رنگ شکلاتی و قهوه ای بوده.

فرآوری تراورتن شکلاتی

این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج فرآوری می شود. اندازه استاندارد آن در ایران، در ابعاد 40 طولی است و به صورت پالیش و چرمی فرآوری می شود.

معادن تراورتن شکلاتی

در شهرهای یزد، کاشان و تکاب موجود است. این سنگ با نام های زیر در بازار فرآوری و عرضه می‌گردد :

ستگ تراورتن  کاشان،  شکلاتی آقا محمدی، سنگ تراورتن یزد، شکلاتی تکاب، شکلاتی زنجان،  شکلاتی بی موج، شکلاتی موج دار و تراورتن شکلاتی طرق.

کاربرد تراورتن شکلاتی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، این سنگ به دلیل مقاومت بالا، گزینه مناسبی برای نمای ساختمان است. برخی از ویژگی های تراورتن شکلاتی که آن را به یک انتخاب مناسب و خوب برای نمای ساختمان تبدیل کرده، عبارتند از : مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، حداقل جذب آب، وجود حفره ها (موجب چسبندگی ملات به سنگ می شود) و عایق حرارتی، سرمایی و گرمایی.

استفاده از تراورتن شکلاتی

عمدتا این سنگ را به صورت یکدست و ترکیبی با سایر سنگ های تراورتن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال از سورت شکلاتی بی موج به صورت یکدست در نماهای رومی استفاده می‌شود. برای ترکیب، این سنگ را بیشتر با زمینه رنگ های کرم، سفید و کرم بژ استفاده می‌کنند.

سنگ تراورتن شکلاتی علاوه بر نمای بیرون، قابلیت استفاده در نمای داخل را نیز دارد؛ چراکه به دلیل تراکم بالا و داشتن حفره های کم، ساب پذیری فوق العاده ای دارد.

ویژگی های سنگ تراورتن شکلاتی

ویژگی های این سنگ به شرح زیر می باشد:

  • این سنگ ظاهر بسیار زیبایی دارد و نمای شیک و لوکسی به ساختمان می دهد.
  • در دسترس بودن و قیمت مناسب سنگ تراورتن، از اصلی ترین و قابل توجه ترین مزایای خرید این سنگ می‌باشد؛ چراکه سنگ تراورتن تولید داخلی بوده و تهیه آن، هزینه زیادی بر مصرف کننده و خریدار تحمیل نمی نماید.
  • سطح خارجی این سنگ با رزین فراوری شده و به همین دلیل در برابر سرمای شدید به شدت مقاوم بوده و ایجاد ترک، خرد شدگی و ریزش نخواهد کرد .
  • سنگ تراورتن در برابر ساییدگی، رنگ رفتگی، پریدگی و شکستگی بسیار مقاوم است و استحکام زیادی دارد.
  • نظافت و نگهداری آن بسیار آسان و راحت است.
  • طرح آن نسبت به سنگه‌ای تراورتن تقریبا یکدست است.

قیمت تراورتن شکلاتی

عوامل متعدد و مختلفی بر قیمت تراورتن شکلاتی تاثیر گذار است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • معادن
  • ابعاد
  • ضخامت
  • کیفیت فرآوری

جهت خرید یا دریافت اطلاعات و جزییات بیشتر با مشاورین ما به شماره های زیر تماس بگیرید : 

۰۹۱۳۳۱۶۵۰۶۴

۰۹۱۳۰۶۱۳۲۳۶


 

تراورتن شکلاتی ابرکوه

معدن این سنگ در استان یزد است و سنگی با زمینه رنگ قهوه ای تیره و قهوه ای روشن می‌باشد. ازاین سنگ برای تراش با دستگاه cnc  و همچنین مجسمه سازی نیز استفاده می شود.

تراورتن شکلاتی کاشان

این سنگ از زمینه رنگ قهوه ای تیره و روشن یکدست برخوردار بوده و قابلیت تولید به صورت موجدار و بی موج را دارد. معادن این سنگ در کاشان اصفهان قرار دارد.

تراورتن شکلاتی آقامحمدی کاشان

از پرتقاضاترین سنگ های شکلاتی در بازار است که سورت بندی آن بر اساس یکدست بودن و زمینه رنگ آن انجام می شود.

تراورتن شکلاتی یزد

این سنگ به صورت موجدار و بی موج فرآوری شده و از نظر نوع فرآوری می توان به صورت صیقلی و چرمی فرآوری کرد.

تراورتن شکلاتی تکاب

زمینه آن نیز قهوه ای مایل به تیره بوده و از خصوصیات آن می توان به ثابت بودن رنگ و حداقل جذب آب اشاره کرد.