سنگ تراورتن عسلی

سنگ تراورتن سفید
سنگ تراورتن سفید
1400-06-20
سنگ تراورتن دره بخاری
سنگ تراورتن دره بخاری
1400-07-04
سنگ تراورتن عسلی

سنگ تراورتن عسلی

سنگ تراورتن عسلی یکی از انواع مختلف سنگ های تراورتن است که بر اساس رنگ نامگذاری می شوند. به عنوان مثال می توان به رنگ های سفید، عسلی، قرمز و گردویی اشاره نمود. این سنگ در زمینه ی خود دارای هاله های کرمی رنگ می باشد که زیبایی فوق العاده ای به آن بخشیده است. سنگ تراورتن عسلی قابل بهره برداری در اغلب معادنی است که تراورتن کرمی استخراج می شود. این سنگ بصورت موجدار و بی موج برش داده می شود که نوع بی موج آن پرطرفدار است. از این سنگ معمولا برای نما و دیوار استفاده می شود و در ابعاد طولی کاربرد بیشتری دارد.

امروزه با افزایش ساخت و ساز ساختمانها و تاثیر نمای ساختمانها در زیبایی شهرها، خرید یک سنگ نمای مرغوب برای بیرون ساختمان و یا سنگهای دیگر برای داخل ساختمان نیاز به دقت و توجه بسیاری دارد. تولید کنندگان سنگ های تراورتن با تولید سنگ های مرغوب و قیمت مناسب رضایت مشتریان عزیز را در این زمینه جلب نمایند. همچنین این سنگها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌تواند استحکام ساختمانها را تضمین کند.

انواع تراورتن های عسلی

ازجمله پرداخت های قابل انجام بر روی این نمونه از سنگ های تراورتن عسل، صیقلی و هوند و نسابیده است و به صورت موجدار و بی موج برش داده می شود. بیشترین متقاضی آن نیز در ابعاد ۴۰ طولی است.

  • سنگ تراورتن عسلی تکاب
  • سنگ تراورتن عسلی یزد
  • سنگ تراورتن عسلی کاشان

سنگ تراورتن عسلی

ویژگی های تراورتن عسلی

  • سنگ‌های تراورتن دارای تخلخل بالایی هستند.
  • این سنگ ها وزن سبک‌تری نسبت به سایر سنگ‌ها دارند. این امر موجب تبدیل این سنگ‌ها به پرکاربردترین سنگ‌های نما شده است، زیرا وزن سبک‌ سنگ باعث می‌گردد وزن کل ساختمان بالاتر از حد معمول نرود و علاوه بر آن استحکام مناسبی نیز داشته باشد.
  • این سنگ از مقاومت بالایی برخوردار است، به همین دلیل از آن در نمای خارجی ساختمان که در برابر نور خورشید و آب باران و هوای گرم و سرد قرار می‌گیرد، استفاده می‌کنند.
  • سنگ تراورتن با حفره‌هایی که بر سطح خود دارند، می‌تواند انقباض و انبساط را دفع نماید و از شکستن سنگ در برابر شرایط مختلف آب و هوایی جلوگیری نماید.
  • این سنگ دارای خاصیت صیقل پذیری می باشد و بسیار درخشان است که زیبایی ساختمان شما را دوچندان می کند.
  • سطح این نوع تراورتن از موج های منظم تشکیل شده که در این نوع موجدار پیوستگی موج های نام برده، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین در مدل بی موج آن نیز پراکندگی رنگ از کرم به عسلی روشن خود طرح منحصر به فردی را ایجاد کرده که منجر به زیبایی آن در پروژه گردیده است. این نوع تراورتن در شهرک های صنعتی رضوانشهر ،محمودآباد و شمس آباد تولید می شود.

کاربرد تراورتن عسلی

با توجه به ویژگی های سنگ تراورتن عسلی بیشتر برای نماهای بیرونی ساختمان ها کاربرد دارد. موجب استحکام بی نظیر ساختمان  در برابر عوامل بیرونی از جمله باران و رطوبت شود. همچنین از این سنگ ها برای نمای داخلی مانند قرنیز و سنگ بغل پله نیز استفاده کرد.

  • نمای ساختمان
  • نما داخلی
  • دیوارراهرو و پله ها
  • سنگ کف
  • درپوش ، جداول سنگی و پشت نما ( از درجات ضعیف تر )

سنگ تراورتن عسلی

معدن سنگ تراورتن عسلی

سنگ‌های تراورتن  دارای معادن متعددی هستند که به سورت‌ها و دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از لحاظ ساختار، جنس و رنگ با همدیگر متفاوت هستند. سنگ تراورتن عسلی تکاب ممتاز  یکی از تراورتن‌های شناخته‌شده و پرکاربرد در زمینهٔ ساختمان ‌سازی می‌باشد.
استان های یزد ، اصفهان و آذربایجان از جمله مناطق قابل بهره برداری سنگ های تراورتن عسلی می باشند.

قیمت خرید تراورتن عسلی

به منظور خرید سنگ تراورتن بهتر است که قیمت آن سنگ را در نظر گرفته و با سایر سورت‌های آن سنگ مقایسه کرد. از عواملی که به صورت مستقیم بر قیمت سنگ تراورتن عسلی تاثیرگذار است می توان به پارامترهای ابعاد،ضخامت،کیفیت فرآوری ،معدن،نوع فرآوری و همچنین نوع برش آن اشاره نمود. به با توجه به موارد گفته شده، سنگ‌ها پس از خروج از معدن و فرآوری به دسته‌های مختلفی بر اساس رنگ و کیفیت تقسیم می‌ گردند. آن دسته‌ از سنگ هایی که یکدست و یکرنگ‌تر ازبقیه هستند، کیفیت بالاتری دارند، و به همین جهت از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. مسئله بعدی ابعاد سنگ می‌باشد، قاعدتاً قیمت سنگ‌ها در ابعاد بزرگ مانند اسلب‌ها بیشتر از سنگ‌هایی با ابعاد طولی می‌باشد. ضخامت سنگ نیز از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ تراورتن است. هرچه سنگ به ضخامت استاندارد مربوطه خود نزدیک‌تر باشد مرغوب‌تر خواهد بود و درنتیجه قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.
عمده سفارش های سنگ تراورتن عسلی در شهرهای تهران و اصفهان است. اما مدتی است که در سایر شهرهای ایران نیز تا حدودی تقاضا برای آن وجود دارد و دلیل این مورد را می توان در کاربری آن در نماهای رومی و همچنین استفاده به صورت یکدست در ساختمان اشاره کرد.

 

سنگ تراورتن