سنگ تراورتن کرم ابیانه

سنگ اسلب تراورتن
سنگ اسلب تراورتن
1400-07-24
سنگ گوهره اسلام آباد
1400-08-23
سنگ تراورتن کرم ابیانه

معرفی سنگ تراورتن کرم

سنگ تراورتن کرم ابیانه  با رنگ کرم روشن  جزء سنگ‌های خاص محسوب میشود. درجات مختلف سنگ تراورتن ابیانه با رنگ کرم و بژ و کرم روشن مایل به سفید است که  گاها رگه‌های صورتی و سیاه در آن دیده میشود. از این سنگ بیشتر برای نماهای رومی استفاده میشود و گاها پس از اجرا تا چند درجه رنگ آن روشنتر میشود که لازم است در زمان طراحی نما و همینطور در زمان اجرا این مورد درنظر گرفته شود.

سنگ تراورتن کرم ابیانه در زمان تولید به صورت بی موج  برش میخورد و نوع باکیفیت آن در نماهای ساختمان، نماهای رومی و کلاسیک ، نتیجه کار را بسیار رضایت بخش میکند. این سنگ از لحاظ رنگ و طرح شباهت زیادی به تراورتن آتشکوه، و تراورتن دره بخاری دارد ؛ ولی تخلخل تراورتن ابیانه از تراورتن آتشکوه و دره بخاری بیشتر است.

تراورتن کرم ابیانه نسبت به سنگهای مشابه از همین خانواده قیمت مناسبتری دارد و به همین دلیل استقبال خوبی میان معماران و انبوه سازان دارد .درجه‌های پایینتر کیفیت سنگ را در قسمتهایی که دید کمتری دارد استفاده میکنند.

جهت خرید سنگ با شماره های پایین صفحه تماس بگیرید

سنگ تراورتن کرم ابیانه

کاربرد تراورتن کرم ابیانه

سنگ تراورتن کرم، بدلیل رنگبندی خوبی که دارد ، کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان و همچنین دکوراسیون داخلی و خارجی دارد :

  1. نمای ساختمان بشکل کلاسیک و رومی
  2. دکوراسیون و نمای داخلی
  3. محوطه سازی
  4. مصنوعات دکوراتیو

سنگ‌های با درجه کیفی پایینتر برای قسمتهایی که زیاد در معرض دید نیستند اما ترکیب رنگ کلی محیط و نما را مشخص میکنند استفاده میشود.

قیمت تراورتن کرم ابیانه

سنگ تراورتن کرم ابیانه بدلیل رنگ روشنی که دارد و استفاده های زیادی که از آن میشود ، به عواملی مختلفی برای تعیین قیمت بستگی دارد :

  1. رنگ ؛ هرچقدر رنگ این سنگ روشنتر باشد قیمت بیشتری دارد.
  2. بافت سنگ ؛ سنگی که یکدست‎تر باشد و بافت آن منظمتر باشد و موج کمتری داشته باشد قیمت بالاتری دارد
  3. ضخامت ؛  برشهایی که ضخامت بیشتری دارند قیمت بالاتری خواهند داشت.
  4. دقت برش ؛ ظرافت در تولید و دقت در برش عامل مهمی است که در تمامی انواع سنگ ، قیمت نهایی محصول را بالاخواهد برد.
  5. کیفیت فرآوری سنگ ابیانه از نظر ساب، برش، رزین و اپوکسی تاثیر زیادی بر روی قیمت سنگ خواهد گذاشت.

معدن تراورتن ابیانه

معدن تراورتن ابیانه در استان اصفهان، شهرستان نطنز، روستای ابیانه واقع گردیده است. این معدن  از سال 1390 آغاز به کار کرده است.  سنگ تراورتن ابیانه دارای طیف رنگی کرم تا بژ می­باشد. درجات سوپر آن تن رنگی سفید و درجات پایین تر تن رنگ کرم و بژ دارای هاله های صورتی و قهوه ای است .

سنگ تراورتن کرم ابیانه

معایب سنگ ابیانه

یکی از معایب سنگ ابیانه، جذب آب بالای آن است. در این سنگ به طور طبیعی، حفرات زیادی وجود دارد، به همین دلیل ساختار این سنگ بسیار متخلخل است. یعنی به مرور زمان، سطح تراورتن به سادگی ساییده یا شکسته می شود. حتی در صورت کوچک بودن این حفرات، باز هم دیده می شوند که این می تواند یک عیب برای سنگ به حساب بیاد.

در ساختار سنگ تراورتن ابیانه میزان زیادی آهک وجود دارد و بنابراین مقاومت سایشی کمی دارد و ساب پذیری خیلی خوبی ندارد همچنین حتما باید با رزین کوت شود درغیراینصورت برای نمای ساختمان میزان خوردگی بالایی دارد .

 

 

سنگ تراورتن تکاب

سنگ اسلب تراورتن