سنگ تراورتن کف حیاط

تراورتن
قیمت سنگ تراورتن
1399-07-14
ساختمان با نمای سنگی
خرید سنگ نما ارزان با کیفیت مناسب
1400-01-25

سنگ تروارتن های استخراج شده از دل طبیعت، از فیت ترین و بهترین متریال ها، برای بهره گیری و سازه کف حیاط و محیط اطراف استخر می باشد. این سنگها گونه های متنوعی دارند و همشان، برای کف سازه، مناسب نخواهند بود. مهراد استون، در این مقاله، قصد دارد تا بهترین راهنمایی در خصوص تراورتن مناسب کف حیاط و پارکینگ  به ارمغان بیاورد.

سنگ مناسب کف حیاط

سنگ های مورد استفاده در ساختمان سازی، گونه های متنوعی دارند که می توانیم از سنگ چینی، سنگ مرمریت ، تراورتن ،سنگ گرانیت و سنگ مرمر و و غیره نام ببریم که هر کدام بنا به طبیعتی که دارند، ویژگی های مختص به خود را یدک می کشند، ولی سنگ های نامبرده شده، همگی برای کف ساختمان مناسب نخواهد بود. مهراد استون، اول، خصوصیات لازم سنگ یا تروارتن کف حیاط را بررسی کرده و سپس، در نگاهی تخصصی تر، سنگ یا تروارتن مناسب برای کف حیاط را نام خواهد بُرد.

اولین و مهم ترین ویژگی سنگ مناسب کف حیاط، مقاومت در مقابل سایش، فرسایش و ضربه می باشد. با آگاه بودن به این قضیه که سنگ کف، غالباً زیر تایر خودروها که بیشتر از 2 تن وزن دارند، قرار می گیرد، باید سنگ محکمی باشد تا خُرد نشود.

همینطور، در کف محیط هایی که رفت و آمد، زیاد است، مثل کافه ها یا لابی، نباید از سنگهایی که مقاومت سایشی کمی دارند استفاده شود، مثل سنگ لایمستون. سنگ هایی مثل لایمستون در محیط های پر رفت و آمد، مورد سایش قرار خواهند گرفت و به مراتب زود از بقیه سنگ ها، نابود می شود.

حتی سنگ لایمستون، به دلیل جذب بالای مواد و گسستگی بافت های داخلی آن، کثافت و یا روغن ماشین یا هر ماده‌ی دیگر را به خود جذب کرده و ظاهری مثل کف کوچه و خیابان به خود میگیرد.

معیار مهم دیگری که هیچگاه نباید از آن غاقل شویم، مقاومت سنگ در برابر سرما و یخبندان است. کف حیاط سازه، بخاطر قرار گرفتن در مجاورت سرما و سوز و یخبندان باعث هوازدگی و ترک های ناشی از انبساط و انقباض خواهد شد. اگر، اطلاعات کمی در حوزه‎ی سنگ داشته باشید، خواهید فهمید که سنگ مرمریت از این دسته سنگ ها هستند. از طرفی سنگ مرمریت به دلیل داشتن رگه و ترک های ذاتی، مقاومت ضعیف در برابر سرما و یخبندان مناسب کف حیاط نمی باشد. اگر قصد دارید از سنگ مرمریت به عنوان سنگ کف حیاط خانه استفاده کنید، حتماً باید مرمریت با جذب کم آب، ضخامت بیشتر سه سانت و و در نهایت با رگه های کمتر استفاده کنید تا در فصل سرما و  یخبندان، مقاومت بیشتری  در خود نشان بدهد.

در نهایت، آخرین خصوصیتی که میتوان به آن برای سنگ  یا تروارتن کف حیاط و سازه اشاره کرد، اصطکاک بدلیل بارندگی و خیس شدن سنگ ها و یخبندان در سطح سنگ است که در نتیجه بهتر است سطح صاف و صیقلی نداشته باشد که موجب لیز خوردن و آسیب دیدگی شود. برای سنگکاری کف سازه، بیشتر استفاده از سنگ های نیمه صیقلی و یا تیشه ای و غیره توصیه می شودکه سطح لیزی نداشته باشد و به علت نحوه تهیه این نوع سنگ ها، قیمت آن نسبت به سایر سنگها و استفاده های دیگر، کمتر است

بهترین انتخاب برای کف حیاط

یکی از بهترین سنگ ها برای کف حیاط و سازه، سنگ گرانیت است. همچنین، تراورتن و سنگ چینی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ گرانیت:

این سنگ، قبل تر، بعنوان سنگ های گران قیمت و لاکچری یاد میشد اما در طی زمان بخاطر مشتری های کمتر، قیمت آن مناسبتر شده و کاهش پیدا کرده است. با عنایت به کیفیت و دوام بسیار بالایی که بنسبت بقیه سنگ ها دارد، در اغلب اوقات، برای استفاده در کف حیاط، توصیه و سفارش می شود. گرانیت، در مقابل سرما و گرما، انعطاف خوبی از خود نشان میدهد و دارای مقاومت بالایی می باشد. همین قضیه انعطاف، آن را برای کف سازه های مختلف، از کف ویلاهای شمال تا کف حیاط های تبریز، مناسب کرده است.سنگ گرانیت از جذب آب بسیار کمی برخوردار می باشد.

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از تنوع و مدل های زیادی برخوردار استکه همگی، بسیار زیبا هستند. این تروارتن بدلیل داشتن خال های  ریزی و کوچکی که در خود دارد، با بتونه یا رزین کامل می شود تا در نتیجه، باعث مقامت بالایی در برابر سرما و یخبندان حاصل گردد و حتی مقاومت سایشی کمتری بنسبت سنگ گرانیت و چینی دارد ولی برای استفاده در محیط های پر رفت‌وآمد استفاده نمیشود. این سنگ در کف حیاط به دلیل تردد کم استفاده از این سنگ می تواند گزینه مناسبی باشد.

سنگ چینی

این سنگ، مانند دو سنگ قبلی، به دلیل جذب آب بسیار کم مقاومت در برابر سایش ، سرما و یخبندان از دیگر گزینه های خوب برای سنگ کف حیاط می باشد.

خصوصیات سنگ مناسب برای کف حیاط

ویژگیهای زیادی در انتخاب سنگ مناسب برای کف حیاط، دخیل می باشد ولی مهمترین آنهارا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صاف و صیقلی نبودن
  • اصطحکاک و زبری بالا
  • استحکام و مقاومت در مقابل تغییر دما
  • طرح و نقش زیبا و آلودگی ناپذیری
  • ضخامت بالا

قیمت سنگ کف حیاط

قبلاً هم گفته شد، سنگ گرانیت و سنگ تراورتن، از بهترین انتخاب ها برای کف سازه می باشند و هریک از این سنگها، بعلت تنوع بالایی که دارند قیمتگذاری متفاوتی را شامل میشوند. مثلاً تراورتن سفید بعلت زیبایی بسیاری که به محیط شما می بخشد و از طرفی دیگر، کم یاب بودن معادن آن، از ارزش بالاتری نسبت به تراورتن کرم ( دره بخاری یا ….) حاصل می گردد . لازم به ذکر است در کف محیط سازه، می شود از سنگ اسلب بهره برد که از ارزش بالاتری بنسبت به سنگ تایل یا تکه تکه، برخوردار می باشد .مهراد استون، ارائه دهنده بهترین سنگ های ساختمانی می باشد. برای دریافت مشاوره رایگان، کافی است، به انتهای صفحه رفته و با ما تماس بگیرید.

استخر

سنگ حیاط ارزان

اگر بدنبال سنگی مناسب برای کف حیاط و سازه‌ی خود می گردید، با ما تماس بگیرید. هزینه یک مشورت خوب، اینجا، در مهراد استون، رایگان است.

سنگ