سنگ لایم استون اسلام آباد

تراورتن کرم تکاب
1401-02-19
فروش سنگ تراورتن در اصفهان
1401-03-09

معرفی سنگ لایم استون اسلام آباد

سنگ لایمستون اسلام اباد از رسوبات مواد معدنی نام کلسیت تشکیل می شود که در گروه سنگ های سفید لایمستون قرار می گیرد. لایمستون ها در دس ته سنگ های رسوبی آهکی قرار دارند. سنگ لایمستون به دلیل آهکی بودن بهتر است که در نمای داخلی ساختمان به کار برده شود تا در نمای خارجی ، زیرا دارای ویژگی های جذب آب بالا و تراکم کم ، ساب پذیری کم و جلای کم می باشد. این سنگ ها چون مدت زمان زیادی از تشکیل آنها نمی گذرد به عنوان جوان ترین سنگ های رسوبی معرفی می شوند. سنگ لایمستون اسلام آباد سنگی مابین تراورتن و مرمریت است و به دلیل جذب آب بالا نسبت به سنگ‌های مرمریت و تراورتن کاربرد کمتری دارند. با فن آروی نانو می توان ضعف این سنگ را در برابر جذب آب و جرم پذیری تا حدودی کاهش داد.

 

ویژگی سنگ لایم استون اسلام آباد

  •  زمینه روشن و یک دست و زیبا این سنگ در دو رنگ سفید و مشکی در بازار عرضه یافت می شود اما لایمستون اسلام آباد سفید رنگ است و کاربرد بیشتری نسبت به رنگ مشکی دارد.
  • لک‌ پذیری بالا معمولا نباید از این سنگ در محل‌های پر رفت و آمد استفاده کرد زیرا ممکن است از زیبای آن کاسته شود.
  • آسیب پذیر در برابر ضربه، سایش، لوازم تیز و …
  • جذب آب بسیار بالای سنگ لایمستون به دلیل خاصیت آهکی بودن
  • مقاومت فرسایشس پایین و عمر کوتاه
  •   قیمت پایین این سنگ نسبت به دیگر سنگ های موجود در بازار

 

 

کاربردها

با استفاده از مواد پوششی نانو ، مشکلات این سنگ در جذب آب بالا تا حدود زیادی برطرف شده است تا استفاده از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان نیز امکان پذیر باشد. چند مورد از کاربرد سنگ لایمستون اسلام آباد :

  1. دیوار های داخلی ساختمان
  2. ساخت مصنوعات سنگی
  3. در مناطق کم رطوبت می توان در نمای خارجی نیز از آن استفاده کرد
  4. کف پوش مناطق کم تردد
  5. شومینه و ستون ها
  6. ساخت نرده های سنگی و ….

 

 


جهت خرید یا دریافت اطلاعات و جزییات بیشتر با مشاورین ما با شماره های زیر تماس بگیرید : 

۰۹۱۳۳۱۶۵۰۶۴

۰۹۱۳۰۶۱۳۲۳۶


 

 

مزایا

سنگ های لایمستون از جمله سنگ لایمستون اسلام آباد تم رنگی روشن یافت می شود ، لایمستون سیلور بوژان تیره ترین نوع این سنگ می باشد. این سنگ از رنگ یک دستی برخوردار است و قیمت آن نسبت به دیگر سنگ های ساختمانی مقرون به صرفه می باشد. با توجه به مقاومت پایین این سنگ انتظار می رود که کاربرد این نوع کمتر از دیگر سنگ ها باشد ولی جذابیت ظاهری آن باعث شده که این سنگ مورد استفاده قرار گیرد. سنگ آهک رسانای عالی گرما است این بدان معناست که فضای داخلی ساختمان بسیار خنک تر خواهد بود.

دیگران نیز معالعه کرده اند:

  1.  تراورتن کرم تکاب
  2. مرمریت کرم آباده
  3. تراورتن شکلاتی

معایب

سنگ لایمستون را به دلیل جذب آب بالا و مقاومت فرسایشی کم ، نمی توان در هر مکانی به کار برد. برای جلوگیری از آسیب این سنگ بهتر است بیشتر در نمای داخلی و مکان های کم رطوب استفاده شود. برجسته ترین عیب این نوع سنگ همین جذب آب بالا می باشد.

 

                         

 

پارامترهای قیمت سنگ لایم استون اسلام آباد

– درجه کیفی سنگ لایمستون : درجه کیفیت این سنگ جز مهمترین پارامتر های قیمت این سنگ می باشد اصولا ، درجه سوپر سنگ های مشابه قیمتی کمتر از درجه 2 همان سنگ را دارد.

رنگ و طرح متفاوت : اگر سنگ های لایمستون ناخالصی کمتری داشته باشند رنگ آنها روشن تر می باشد ، معمولا رنگ های روشن این سنگ قیمت بالا تری دارند.

میزان تخلخل سنگ : هر چقدر تخلخل لایمستون کمتر باشد از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است .

قطر و ابعاد سنگ : ضخامت بیشتر و ابعاد بالا تر سنگ لایمستون اسلام آباد رابطه مستقیمی با تعیین قیمت این سنگ دارد.

کیفیت و آنالیز سنگ : از جمله برجسته ترین پارامتر کیفیت سنگ ، آنالیز فیزیکی و شیمیایی آن سنگ میباشد. اگر آنالیز لایمستون در حد مطلوب باشد کیفیت بالاتر و در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارد.

نوع فرآوری سنگ : دقت در برش و گونیا بودن سنگ ، میزان ساب و پولیش سنگ و نوع بسته بندی و حمل ونقل همگی در تعیین قیمت لایمستون نقش دارند.

 

 

               

 

معدن سنگ لایمستون اسلام آباد

معدن این سنگ با استخراج ماهیانه حدود 5000 تن و ذخیره حدود 5 میلیون تن در استان کرمانشاه، و در شهرستان اسلام آباد واقع شده است. به دلیل قیمت مناسب و تم رنگی روشن این سنگ در ابعاد و اندازه های مختلف به کشور های زیادی صادر می شود.

 

 


جهت خرید یا دریافت اطلاعات و جزییات بیشتر با مشاورین ما با شماره های زیر تماس بگیرید : 

۰۹۱۳۳۱۶۵۰۶۴

۰۹۱۳۰۶۱۳۲۳۶


 

 

آنالیز سنگ لایمستون اسلام آباد

 

میزان مطلوب وزن مخصوص مقاومت سایشی جذب آب تخلخل مقاومت فشاری
MIN 2.2 2 1 0.6 450
MAX 2.6 2.5 2.5 3 600