سنگ لایمستون + لیست قیمت

اسلب مرمریت مشکی طلایی
سنگ اسلب
1400-03-15
سنگ اسلب فوربوک
سنگ اسلب + نکات + قیمت
1400-03-26
لایمستون

لایمستون

میخواهیم که در این مقاله شما را با سنگ لایمستون ومزایا و معایب آن آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.این سنگ ساختمانی از کلسیت (نوعی رسوبات معدنی تشکیل می شود.

کلسیت نوعی مادهء معدنی از جنس آهک است. به این خاطر سنگ لایم استون در دسته ی سنگهای رسوبی و آهکی قرار گرفته است. این سنگ در دسته ی جوان ترین سنگهای رسوبی هم قرار میگیرد.

کربنات کلسیم یکی از ترکیبات  لایم استون یا سنگ آهک است که معمولا در آبهای گرم شفاف و در عمق دریا تشکیل می شود.

این سنگ از ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا به امروز در جهان مدرن استفاده شده است. در ادامه چندمورد ازمزایا و معایب سنگ لایم استون را بیان میکنیم.

برای دریافت قیمت روز و یا محصولات بیشتر، میتوانید تماس بگیرید یا پیج اینستاگرام مارا فالو داشته باشید

مزایا و معایب سنگ لایم استون

معایب :

به دلیل بالا بودن جذب رطوبت در این نوع از سنگ ساختمانی استفاده ی آن در نمای ساختمان توصیه نمیشود.

این سنگ برای مواردی مانند کف سازی و جداره های راه پله ها و کف پارکینگ میتواند مورد استفاده قرار گیرد. در ایران سنگ لایم استون با رنگ هایی در طیف روشن یافت میشود و تیره ترین نوع این سنگ،سنگ لایم استون سیلور بوژان است.

به دلیل جذب آب بالا و مقاومت فرسایشی کم ،شما قادر به استفاده ی این سنگ در همه ی مکان ها نیستید. می توان این سنگ را در قسمت هایی از ساختمان که آبریز کمتری دارد، تردد کمتری انجام می شود و در برابر ضربه هم قرار نمی گیرد به کابرد.

مزایا :

این سنگ از لحاظ قیمت ،اقتصادی و مقرون به صرفه است.

یک دست بودن این سنگ از مزایایی است که میتوان به آن پرداخت.

در حقیقت چنانچه مقاومت این سنگ ساختمانی‌را در کارخانه افزایش دهیم، باز هم برای استفاده مقرون به صرفه خواهد ماند. ظاهر یکنواخت و رنگ روشن مایل به سفید این سنگ را بسیار جذاب کرده است، حتی بسیاری بر خلاف مقاومت پایین، به دلیل جذابیت بالا از این سنگ استفاده میکنند.