سنگ مرمریت مرودشت در اصفهان

اسلب مرمریت کرم آباده
1400-11-12
اسلب چینی سایمون
1400-11-23

سنگ مرمریت مرودشت در اصفهان و همینطور سایر شهرها ، در میان دست اندرکاران ساخت و ساز بسیار محبوب است؛ چراکه از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد. اما این تنها ویژگی و نکته مثبت این سنگ نیست! در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با سایر ویژگی ها و کاربردهای این سنگ آشنا کنیم.

معرفی سنگ مرمریت مرودشت

همانطور که می‌دانید، سنگ های طبیعی به دلیل مقاومت و پایداری بالایی که در برابر عوامل تخریب کننده مختلف از خود نشان می دهند، از جمله مصالحی هستند که در امر ساخت و ساز از آن ها استفاده می شود. این محصول، یعنی سنگ مرمریت مرودشت در اصفهان یکی از سورت های بسیار با کیفیت سنگ لایم استون می باشد.

این سنگ یکی از سفید ترین سنگ های ساختمانی است که دارای زمینه سفید یکدست با خال های بسیار ریز سیاه رنگ می باشد.

ویژگی های سنگ مرودشت

جالب است بدانید سنگ های دارای زمینه سفید رنگ بیشترین استفاده ها را در نماهای داخلی و همچنین نماهای بیرونی و اصلی دارند. سنگ مرمریت مرودشت نیز باتوجه به رنگ سفیدی که دارد، برای همین مصارف استفاده های زیادی دارد. لازم نیست نگران سوراخ های روی این سنگ باشید، چراکه سوراخ هایی که در این سنگ بصورت طبیعی و ذاتی وجود دارد، اصلا برای سنگ مشکلی را ایجاد نمی کند.

  • از ویژگی های اصلی سنگ مرمریت مرودشت در اصفهان، می‌توان به یکنواختی رنگ و همچنین یکدستی که در سطح سنگ وجود دارد، اشاره کرد. پس می‌توانید با اطمینان و خیال راحت این سنگ را برای استفاده در نماهای ساختمانی، انتخاب کنید.
  • قیمت پایین این سنگ نسبت به سنگ های دیگر با زمینه سفید، ویژگی مهم دیگر این سنگ می‌باشد.
  • ویژگی مهم دیگر این سنگ، صیقل پذیری خوب آن است. صیقل پذیری بالای سنگ مرودشت باعث شده ساب زیادی را دریافت کند و بسیار جذاب به نظر برسد و ساختمان را زیباتر کند.

جهت خرید یا دریافت اطلاعات و جزییات بیشتر با مشاورین ما به شماره های زیر تماس بگیرید : 

۰۹۱۳۳۱۶۵۰۶۴

۰۹۱۳۰۶۱۳۲۳۶


معایب سنگ مرودشت

از معایب سنگ مرودشت می‌توان به در صد جذب آب آن اشاره کرد. علاوه بر آن، در مکان هایی که رطوبت زیاد است و یا در معرض آلودگی باشد، این سنگ جرم پذیر است.

سنگ مرودشت، رقیب سنگ های تراورتن

همانطور که پیش تر گفته شد، سنگ مرودشت، دارای زمینه سفید یکدست با خال های بسیار ریز سیاه رنگ می باشد و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. از این رو، سنگ مرمریت مرودشت در اصفهان جدید ترین رقیب برای سنگ های تراورتن گروه سفید می باشد. با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که دارد، سنگی سفید برای نماسازی و نماکاری ساختمانی می باشد.

تفاوت مرودشت و تراورتن

همانطور که گفتیم مرودشت جایگزینی برای تراورتن می‌باشد اما جالب است بدانید تفاوت این دو سنگ در چیست. تفاوت مرمریت مرودشت و تراورتن در منافذشان در نوع ریز و درشت بودن آن‌ها می باشد که حفره هایی که در تراورتن وجود دارند قابل مشاهد و لمس هستند اما در سنگ مرودشت این موضوع برعکس می باشد.

کاربرد سنگ مرودشت

سنگ مرودشت جذب آب و مقاومت کمی در برابر سایش دارد. از این رو استفاده از آن در مکان هایی مانند دستشویی و یا کف ساختمان یا حتی سفارش سنگ قبر هم پیشنهاد نمی گردد! اما با توجه به رنگ سفید و سطح یکدستی که دارد یکی از گزینه های مناسب در اجرا نمای داخلی و خارجی ساختمان می باشد. برای استفاده، هم می توان به صورت یکدست از این سنگ بهره گیری نمود و هم می توان از ترکیب آن با سنگ ها و یا مصالح تیره رنگ نمای زیبایی به فضای داخلی و خارجی ساختمان بخشید.

از دیگر کاربردهای سنگ مرودشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنگ دیوار
  • سنگ راه پله
  • سنگ دیوار پارکینگ
  • سنگ نمای داخلی ساختمان
  • قاب در آسانسور
  • قاب اطراف پنجره

معدن سنگ مرودشت

ایران از جمله کشورهایی است که دارای تنوع بالایی در سنگ های ساختمانی می باشد و از معادن سنگ بسیار متعددی نیز در جای جای خود برخوردار است. در این میان، سنگ مرودشت از معادن موجود در شهرستان مرودشت واقع در استان فارس استخراج می گردد.

قیمت سنگ مرمریت مرودشت

سنگ مرودشت با توجه به ساب ، ضخامت و سورت شدن دسته سنگ دارای قیمت متفاوتی است . با این حال، برخی از عوامل موثر بر قیمت سنگ مرودشت عبارتند از :

  • درجه سنگ
  • ابعاد سنگ
  • نوع فرآوری( سابیده ، چرمی ، تیشه ای )
  • متراژ موجود

جهت دریافت لیست قیمت سنگ مرودشت و مشاوره رایگان، با شماره های درج شده، تماس حاصل فرمایید.

سنگ مرمریت، خرید و فروش

سنگ تراورتن