سنگ مرمریت

تراورتن عباس آباد
سنگ تراورتن عباس اباد
1399-06-15
تراورتن
قیمت سنگ تراورتن
1399-07-14
مرمریت

معرفی سنگ مرمریت

سنگ مرمریت جز سنگهای آهکی است این نوع سنگ بیشتر رگه دار میباشد و از لحاظ مقاومت فشاری از تراورتن بالاتر است و از گرانیت پایین تر . جذب آب بالایی دارد و بیشتر در فضاهای داخلی استفاده میشود. تنوع رنگ در این نوع سنگ بالا میباشد و به علت استحکام ، مقاومت و زیبایی این سنگ نظر طراحان را برای دکوراسیون داخلی و فضای لوکس به خود جلب کرده است. رگه هایی که در سنگ های مرمریت وجود دارد رگه های خاکی نام دارد که به مرور زمان باز شده و از استحکام سنگ کم می کند که البته با تکنولوژی اپوکسی ورزین این مشکل تا حدودی حل شده است. سنگهایی مثل  مرمریت هرسین ،مرمریت دهبید ، مرمریت خویی ،مرمریت سمریم از سنگهایی هستند که میتوان به راحتی و با خیال راحت در ساختمان مورد استفاده قرار داد. مرمریت نسبت یه تراورتن سوراخ کمتری دارد. لعاب بالای سنگ مرمریت باعث شده ساب پذیری بهتری از تراورتن داشته باشد و هزینه کمتری نسبت به فراوری تراورتن داشته باشد. به بعضی از مواد تشکیل دهنده این سنگ میتوان به کلسیت ،سیلیس ،و اکسید آهن اشاره نمود.

تنوع رنگی سنگ مرمریت

سنگ مرمریت از آن دسته سنگ ها می باشد که از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. وجود عناصر مختلف در این نوع سنگ باعث ایجاد ویژگی های خاص در آن می شود. تنوع رنگی بالای این سنگ باعث شده که در از محبوبترین سنگ ها در صنعت ساختمان سازی باشد. از پرکاربرد ترین رنگ های مرمریت می توان مرمریت کرم ، مرمریت سفید ، مرمریت مشکی ، مرمریت صورتی ، مرمریت قرمز ، مرمریت نسکافه ای ، مرمریت طوسی ، مرمریت طوسی و مرمریت قهوه ای را نام برد.


جهت خرید یا دریافت اطلاعات و جزییات بیشتر با مشاورین ما با شماره های زیر تماس بگیرید : 

۰۹۱۳۳۱۶۵۰۶۴

۰۹۱۳۰۶۱۳۲۳۶


باید ها و نباید های کاربرد مرمریت ؟

سنگ مرمریت در جاهایی که ریزش آب و رطوبت زیادی دارد مثل سرویس بهداشتی ،حمام ،دستشویی ،حیاط مناسب نیست چون رگه های این سنگ به مرور زمان به علت سرما وگرما از هم باز می شود و استقامت خود را از دست می دهد مگر اینکه با ضخامت بالا این سنگ تولید شود که مانع نفوذ سرما و رطوبت به سنگ بشود. در دستگاه پله و دیواره پله بیشتر از این نوع سنگ استفاده می شود چون هم از لحاظ قیمتی و هم کیفیتی مقرون به صرفه است.

بهترین سنگ های مرمریت از نظر زیبایی

برای اتخاب بهترین سنگ مرمریت پارامتر های مختلفی را باید در نظر گرفت. رده بندی سنگ های مرمریت با بررسی ویژگی های همچون جذب آب ، مقاومت ، تخلخل و… امکان پذیر است. اگر از لحاظ زیبایی این سنگ مورد بررسی قرار بگیرد مرمریت دهبید شایان ، مرمریت وایت براون ، مرمریت گلدن بلک و مرمریت مارشال در جایگاه بهترین ها قرار میگیرند.

مزایای سنگ های مرمریت

  1. زیبایی و تنوع بالای طرح و رنگ در بین دیگر سنگ ها
  2. دارای سطح یکنواخت و یکدست نسبت سنگ های نظیر تراورتن
  3. به علت وجود معادن زیاد در ایران از قیمت مناسبی برخوردار است
  4. مقاوم در برابر شرایط قلیایی
  5. انتخاب مناسب جهت کاربرد در نمای داخلی و دیواره ها
  6. انعکاس نور بالا و درخشندگی

معایب سنگ های مرمریت

  • رطوبت مداوم در مرمریت های سطح براق و ساب خورده باعث خوردگی و فرسایش در سطح آن می شود.
  • انواع مرمریت مخصوصا مرمریت های رنگ تیره ساب خورده در برابر خط و خش مقام نیستند.
  • شکست لایه های بیرونی و احتما یخ زدگی در سرمای زیاد.
  • مقاومت پایین در برابر باران های اسیدی و مواد شوینده قوی.

جهت خرید یا دریافت اطلاعات و جزییات بیشتر با مشاورین ما با شماره های زیر تماس بگیرید : 

۰۹۱۳۳۱۶۵۰۶۴

۰۹۱۳۰۶۱۳۲۳۶


 عوامل تاثیر گذار در قیمت مرمریت

با توجه به دیگر سنگ های ساختمانی سنگ مرمریت دارای قیمت مناسب تری است. علت آن وجود معادن فراوان در کشور می باشد.  در تعیین قیمت سنگ های مرمریت عوامل زیادی وجود دارند که در اینجا به مهترین انها اشاره می کنیم.

ساب : اگر ساب یک سنگ زیاد باشد سطح آن می تواند صیقلی تر باشد و در نتیجه قیمت بالاتری دارد.

سورت : سنگ های ساختمانی از لحاظ کیفی به چند دسته ممتاز ، سوپر ، درجه یک و درجه دو تقسیم می شوند. با کیفیت ترین سورت این سنگ سوپر می باشد که قیمت بالا تری نسبت دیگر دسته بندی سورت های آن دارد.

رنگ : سنگ های مرمریت با رنگ روشن محبوبیت بیشتری در بین انواع مرمریت دارند. معمولا مرمریت های رنگ روشن قیمت بالتری نسبت به دیگر رنگ بندی این سنگ دارند.