سنگ نمای ساختمان ویلایی

سمگ اسلب مشکی
خرید انواع سنگ اسلب
1400-02-04
نمای سنگ و آجر
نمای سنگ و آجر
1400-02-14
سنگ نمای خانه ویلایی

سنگ نمای خانه ویلایی

با افزایش حجم ساخت و ساز سازه های ویلایی، پرسش هایی در میان می آید، مثلا اینکه، گونه های مختلف سنگ نمای ساختمان ویلایی، کدام است و کدامیک از لحاظ زیباشناختی، مقاومت، استحکام و قیمت برای مصرف کننده و سازنده، به صرفه تر است

سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ نمای سازه های ویلایی گونه ای از سنگ تزئینی می باشد که در سایز و ابعاد مشخص قابل برش و تراش خواهد بود. سنگ ‌های نمای ساختمان، از سختی و دوام متفاوتی برخوردار بوده که در شرایط مختلف آب و هوایی، می توان از آنها استفاده کرد. از طرفی که سنگ نما در زیبایی و دکوراسیون سازه های ویلایی نقش پررنگی را بر عهده دارد، در نتیجه، شناخت گونه های مختلف سنگ نمای ساختمان و آشنایی با خصوصیات آن ‌ها ضروری می باشد.

گونه های مختلف سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ تراورتن ، سنگ مرمریت اصفهان، ترامیت،، تراورتن مصنوعی، مرمر از گونه های سنگ نمای ساختمان ویلایی می باشند که میبایست همگام با شرایط آب و هوایی منطقه برگزیده شوند.

تراورتن، اکثراً از پر طرفدارترین سنگ نما های بیرونی ساختمانها میباشد. زیراکه که این سنگ بلحاظ قیمت از سنگ مرمر ارزان تر است و حق انتخاب بیشتری برای مشتری، در زمینه ی تولید دارد. تراورتن یکی از سنگ های سبک شمار می آید و بخاطر دارا بودن خلل و فرج کافی در پشت آن، به آسانی با ملات به سطح مورد نظر می چسبد

انواع سنگ نما

همینطور، در مقابل نفوذ آب، سرما و گرما و اشعه UV از خود مقاومت نشان داده و مدل های رنگی زیادی دارد. رنگ ذاتی و طبیعی تراورتن، سفید می باشد ولی در رنگ‌ های قهوه ‌ای، کرم یا زنگ ‌زده هم به بازار عرضه می شود. یکی دیگر از خصوصیات این سنگ نمای ساختمان ویلایی، میشود به ثابت ماندن رنگ آن در طی زمان و پتانسیل برش کاری و صیقل کردن بالای آن اشاره نمود. در سنگنمای رومی هم از این مدل، بهره وری می شود.

استفاده از سنگ مصنوعی

این روزها،  از گونه سنگ های قابل استفاده در نمای ساختمان ها، سنگ مصنوعی می باشد. تراورتن مصنوعی یکی از مدل های سنگ مصنوعی می باشد که بخاطر زیبایی در طرح و مقاومت و کیفیت خیلی زیاد، معماران و طراحان از آن استفاده می کنند.

از حیث هزینه هم، بهره گیری از سنگ نمای تراورتن مصنوعی، قیمت خیلی کمتری نسبت به سنگ های طبیعی دارد و از این رو، کاملاً به صرفه تر می باشد. تقریباً هر سنگ مصنوعی تقریباً میان ۲۰ تا ۳۰ درصد سبک ‌تر از سنگ های طبیعی است . این سبک بودن سنگ ها، کار نصب را  روی نمای ساختمان ویلایی راحتتر می نماید.

تراورتن مصنوعی

یکی دیگر از ویژگی های سنگ تراورتن مصنوعی می شود به صیقل پذیری عالی، چسبندگی زیاد بنسبت سایر سنگ های مصنوعی، عدم جذب آب، پتانسیل اجرای طرح و رنگ های دلخواه، عدم محدودیت در تولید اندازه های گوناگون و در نهایت جلا و زیابیی و دید خیلی عالی آن اشاره کرد.

سنگ ترامیت

سنگ ترامیت از ترکیب تراورتن و مرمریت می باشد. این سنگ بخاطر شباهت و دارا بودن خصوصیات دو شاخه سنگ مرمریت و تراورتن، بنام ترامیت شناسایی می شود. از سنگ ترامیت در ساخت هردوی نمای داخلی خارجی ساختمان استفاده می شود.ولی با عنایت به جذب آب بالای ترامیت، این سنگ در نمای‌ خارجی ساختمان بهتر است، کمتر استفاده گردد یا حداقل در مناطق جغرافیایی با آب و هوای خشک برای نمای خارجی ساختمان استفاده شود.

این سنگ،همانند بقیه سنگ‌ ها که با آن ها آشنایی داریم، از ویژگی‌ های مختلفی برخوردار می ‌باشد. این مدل از سنگ بیشتر، زمینه ی روشنی دارد و در رنگ های سفید و کرم در بازار عرضه می گردد.

 

بخاطر شباهت خیلی زیاد به سنگ تراورتن، ترامیت در توجه غالب معماران و طراحان ساختمان است و قادر است جایگزین خوبی برای بعضی از سنگ های تراورتن باشد. همینطور، داشتن خلل و فرج عاملی شده که این سنگ به سنگی پر استفاده و سبک در ساختمان باشد.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت، یکی دیگر از معروف ترین مدل های سنگ نمای ساختمان ویلایی می باشد. این سنگ مثل آهن محکم بوده و حجم خیلی زیادی دارد که بخاطر همین تراکم بالا، حجم آب کمتری به خود می گیرد.  بخاطر درصد بالای سیلس در سنگ گرانیت، این سنگ خیلی سخت و محکم بوده و در مقابل سایش مقاومت بالایی نشان میدهد.

جدای بر نمای ساختمان، از گرانیت در سکو های پیشخوان مثل میز رسپ و کانتر، راه ‌پله و سنگ ‌فرش و مقبره در آرامگاه ‌ها بهره وری می شود. در حقیقت، از گرانیت در تهیه بسیاری از چیزهایی که در زندگی عادی با آن رو به‌ رو هستیم بهره گیری می شود. اما بخاطر اینکه این سنگ از معادن استخراج ‌شده و برش و صیقل آن هزینه بر است، قیمت بالایی دارد.

سنگ مرمر

سنگ مرمر که یکی از گرانترین سنگ ها، در صنعت ساختمان سازی می باشد، از خاصیت درمانی برخوردار است که  آرام ‌بخش هم می باشد. سنگ مرمر در رنگبندی های سبز، زرد و سفید به بازار عرضه می شود. این مدل سنگ در مقابل هوا زدگی، گازهای آلاینده و حتی و باران اسیدی، از خود مقاومت بالایی نشان می دهد. ولی ممکن است در طی زمان ، بحاطر شرایط جوی، رنگ آن کمتر و کمتر بشود.

میز کانتر گرانیت
مرمر یک سنگ نمای ساختمان می باشد که غالباً جهت انجام کارهای لاکچری و دکوراتیو در ساختمان‌ های شیک به استفاده می شود و هزینه تقریباً بالایی دارد

نمای ویلایی

برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت های روز سنگ نمای ساختمان های ویلایی، با ما تماس بگیرید. هیچکس از یک مشاوره‌ی مفید، با مهراد استون، ضرر نکرده است