نمای سنگ و آجر

سنگ نمای خانه ویلایی
سنگ نمای ساختمان ویلایی
1400-02-07
قیمت انواع سنگ نما
1400-02-18
نمای سنگ و آجر

طراحی نمای هر بنا، بسیار به محیط شهری که درون آن هستیم، وابسته است. اگر طراحی نمای ساختمان شما، بی توجه به نمای بقیه ساختمان های شهر صورت گیرد، توازن و زیبایی شهر از بین رفته و محیط به حالت ناهمگون خواهد رفت. ترکیب سنگ و آجر، نمایی بسیار زیبا به ما خواهد داد که اتفاقا، از نماهای پرکاربرد و پرطرفدار می باشد. قبل اینکه جلوتر برویم، بهتر است یکسری از قوانین طراحی نما را باهم مرور کنیم

  • استفاده از رنگ های ناملموس و نا متعارف ممنوع است.
  • حداکثر از 4 متریال مختلف می شود در نما سازی بکار گرفته شود.
  • از نماهای ناهمگون و عجیب غریب باید دوری کرد.
  • اجازه استفاده از متریال های برنده و شکننده در طبقه همکف و طبقه اول و در کل، نزدیک به سطح زمین ممنوع است.

توصیه هایی در رابطه با طراحی نما صورت گرفته است که استفاده از سیمان، سنگ و آجر و یا ترکیبی از آن دو، بیشتر استفاده شود. سنگ و آجر از پرطرفدارترین مصالح استفاده در نما می باشد و بخاطر فراوانی و در دسترس بودن و همچنین هزینه پایین، در نما بسیار استفاده می شود. ترکیب سنگ و آجر در نما، به دلیل هارمونی رنگی روشنی که دارد، از محبوب ترین نماها خواهد بود.

نمای سنگ و آجر

ترکیب سنگ و آجر به شکل افقی و جدا از هم در نمای ساختمان

آنگونه که قبلاً هم بیان کردیم، نمای مخلوط سنگ و آجر به این دلیل، طرفداران زیادی دارد که هارمونی خاصی در رنگ نما ایجاد میکند و جدای از این، به لحاظ بافت نما، باعث تنوع می شود. از مدل های استفاده از سنگ و آجر باهم، ترکیب افقی و جدا از هم در نماست

در تصویر پایین، سنگ سفید در ناحیه زیرین نما مورد استفاده قرار گرفته است و قسمت سنگین بافت و رنگ آجر در ناحیه بالای نما بهره وری شده است.

نمای مختلط سنگ و آجر

این شکل نمای مخلوط سنگ و آجر، قادر خواهد بود به صورت کاملا برعکس هم، طراحی و اجرا گردد و سنگینی بافت و رنگ آجر نسوز در قسمت زیرین نما تعبیه بشود.

نمای بالا سنگ پایین آجر

ترکیب سنگ و آجر مشبک در نمای ساختمان

بهره گیری از سنگ با آجر به شکل طرح های مشبک و تو خالی هم، زیبایی نما را چند برابر می کند و نمایی متفاوت و متنوع پدید می آید.

سنگ نمای مشبک

برگزیدن رنگ آجر و رنگ سنگ در طراحی نمای ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است و هرچقدر هماهنگی بیشتری میان رنگ آجر نسوز و سنگ باشد، زیبایی و شکیل بودن نما چندبرابر خواهد شد.

ترکیب سنگ و آجر به شکل عمودی و جدا از هم در نمای ساختمان

سنگ-و-اجر-به-صورت-عمودی

در این روش طراحی نما نیز، تاکید بر تضاد میان سنگ و آجرنسوز می شود و اختلاف آن با نمونه های پیشیین در تاکید عمودی بر این تضاد و کنتراست می باشد.

این تایپ از نما بهتر است در نماهایی که بر سازه و آپارتمان، بزرگ تر است و نما عرض بیشتری دارا می باشد، استفاده شود.

سنگ و آجر نما

قاب گرفتن پنجره ها بهمراه سنگ یا آجر نسوز

یکی طراحی های متداول نمای دیگر، ترکیب سنگ و آجر ، دیزاین قابی دور تا دور درب ها و پنجره ها می باشد که می تواند با آجر نسوز و یا سنگ پیاده سازی شود. این روش از نما، طرحی بسیار ساده ولی موزون و جذاب دارد.

 

 

ترکیب آجر و سنگ به صورت نامتقارن در نما

در اکثر نماهای شهری، سنگ و آجر، به شکل کاملا آزاد و نامتقارن چیده می شود. از ویژگی های این نوع طراحی نما می توان به تنوع بالای آن اشاره کرد. بدنبال آن، نمونه هایی از این سبک را آورده ایم.

سنگ و آجر به صورت نا متقارن

در این شکل از نما می شود با تاکید و بهره گیری بیشتر از یکی از مصالح ها، یکدستی خاص تر و غالب تری به نما داد.