نصب سنگ اسلب اصفهان

سنگ تراورتن کرم مناسب چه آب و هوایی است؟
سنگ تراورتن کرم مناسب چه آب و هوایی است؟
1402-12-19

نصب سنگ اسلب اصفهان

امروزه با پیشرفت های شگرفی که در زمینه طراحی ساختمان ها رخ داده است ما همه روزه شاهد بناهایی در اطراف خود هستیم که نمای داخلی و یا خارجی آن ها زیبایی بی بدلیلی را رقم زده است. از جمله متریال هایی که امروزه در طراحی های ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته و ساختمان را بسیار زیبا و خاص می کند سنگ اسلب می باشد. سنگ اسلب اصفهان از برترین سنگ های موجود در بازار می باشد که از کیفیت بینظیری برخوردار بوده و استفاده از آن شکوه و زیبایی را به ساختمان ها هدیه می دهد. در این راستا مهراد استون به عنوان یکی بزرگترین کارخانجات سنگ اصفهان در این مقاله قصد دارد شما را با نصب سنگ اسلب اصفهان بیشتر آشنا نماید.

محل نصب سنگ اسلب

همان طور که می دانید سنگ اسلب به قطعات بزرگی گفته می شود که به صورت یک تکه در مکان مورد نظر جای گذاری می گردد. به همین منظور لازم است در اولین قدم جهت نصب سنگ محل آن به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع روشی که به کمک آن سنگ اسلب در محل مورد نظر نصب می گردد به مکان آن بستگی داشته و هر مکان روش خاص خود را می طلبد. به عنوان مثال روش نصب سنگ در نمای خارجی با نمای داخلی و یا در مکان های خشک با مکان های مرطوب تفاوت هایی داشته که در ادامه به بررسی هر یک از روش ها پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید : سنگ اسلب مرمریت هرسین

انواع روش های نصب سنگ اسلب

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با انواع روش هایی که می توان به کمک آن ها سنگ اسلب را نصب نمود آشنا کنیم.

سنگ اسلب زیبا

نصب سنگ اسلب با چسب

استفاده از چسب از جمله روش های رایج برای نصب سنگ اسلب می باشد. با توجه به آن که ابعاد سنگ های اسلب بزرگ می باشد این موضوع بسیار حائز اهمیت می باشد که از چسب های با کیفیت و معتبر استفاده گردد تا سنگ به خوبی در مکان مورد نظر چسبیده شده و به دلیل وزن بالا و یا تغییرات محیطی به راحتی جدا نشود. از جمله چسب هایی که می توانند سنگ اسلب را به خوبی در جای مورد نظر نصب کند چسب های اپوکسی و چسب کاشی پودری می باشد.

نصب سنگ اسلب با ملات سیمان

استفاده از ملات سیمان جهت نصب سنگ یکی از روش های قدیمی و رایج به حساب می آید. چسبندگی ملات برای نصب تمامی سنگ ها یکسان نبوده و برخی از سنگ ها پس از خشک شدن ملات، به دلیل چسبندگی کم از سطح جدا می گردند. به منظور آن که بتوانید یک نصب بی عیب و نقص و چسبندگی عالی با ملات سیمان داشته باشید توصیه می شود در ملات از نخاله و مصالح نامرغوب استفاده نکنید.

نصب سنگ اسلب با لقمه سنگ

به دلیل آن که همه ی سنگ ها از ضخامت یکسانی برخوردار نیستند نحوه نصب آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه سنگ ضخامت کمی داشته باشد نمی توان در پشت آن شیار ایجاد کرد و ممکن است در هنگام شیار زنی سنگ بشکند به همین دلیل از روش های جایگزین جهت نصب استفاده می شود. لقمه سنگ نام سنگی به شکل هرم است که به کمک آن و چسباندن آن با چسب مخصوص در پشت سنگ کم ضخامت و از طرف دیگر چسباندن به محل نصب سنگ در مکان مورد نظر قرار میگیرد و حال برای اتصال هرچه بیشتر فضای خالی میان سنگ و محل نصب به کمک دوغاب سیمانی پر می گردد.

نصب سنگ اسلب با سیم مفتول

در مقابل روشی که برای سنگ های کم ضخامت و به کمک لقمه سنگ انجام می گرفت در سنگ هایی که از ضخامت مناسبی برخوردار هستند نصب به کمک سیم مفتول انجام میگیرد.در این روش در پشت سنگ با ایجاد دو عدد شیار در قطرهای سنگ و عبور سیم مفتولی با ضخامت چیزی در حدوود دو میلیمتر سنگ را در مکان مورد نظر فیکس نموده و با کمک دوغاب مفتول در جای خود ثابت شده و نصب سنگ انجام می گیرد.

نصب سنگ اسلب به روش خشک

روش خشک به روشی گفته می شود که در آن از هیچگونه چسب و دوغابی استفاده نمی شود. در واقع در این روش با استفاده از ورق های آلومینیومی که بر روی محل نصب سنگ جای گذاری می شوند سنگ ها بر روی این ورق ها قرار گرفته و به کمک گیره هایی سنگ در محل به صورت مستحکم نصب می گردد.

نصب سنگ اسلب به کمک شاسی

شاسی کشی به ما کمک می کند که بتوانیم بدون نیاز به سیمانکاری سطح، نصب سنگ را انجام دهیم. در واقع در این روش شاسی های آهنی به کمک جوشکاری بر روی آهن های موجود در سطح دیوار و ستون های ساختمان متصل می شوند و سنگ ها بر روی این شاسی ها قرار می گیرند.

نصب سنگ اسلب به روش قلاب اسکوپ

اگر به دنبال روشی ایمن و مستحکم برای نصب سنگ خود هستید این روش بهترین روش می باشد. در واقع این روش روشی بسیار مناسب برای نصب سنگ ها با ضخامت بالا و یا بزرگتر از قد انسان می باشد. در این روش لازم است تا در قسمت پشتی سنگ شیارهایی ایجاد شده و در داخل این شیارها لقمه سنگ جای گذاری می گردد و سپس بر روی محل نصب به کمک دوغاب سیمانی محکم می شود.

اسلب بلك آرتا

نکات نصب سنگ اسلب

علاوه بر اینکه شما عزیزان می بایست بر اساس روش های نصب گفته شده در بالا بهترین روش را برای نصب سنگ اسلب خود در محل مورد نظر در نظر بگیرید لازم است تا با توجه به برخی از نکات نصبی بی عیب و نقص داشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می شود.

در مرحله اول و پیش از آن که بخواهید اقدام به نصب کنید لازم است محل نصب را از هرگونه آلودگی و گرد و خاک تمیز نمایید و سعی کنید که محل رطوبت و خیسی نداشته باشد تا سنگ با استحکام بیشتری به محل بچسبد. در میان انواع دیوارها با جنس های گوناگون دیوارهای سیمانی به دلیل تخلخل های کوچکی که در داخل خود دارند بهترین گزینه برای چسباندن سنگ می باشند چرا که با نفوذ چسب به فضاهای خالی دیوار سنگ به صورت محکم تری به دیوار اتصال پیدا می کند. در مقابل دیوارهای گچی اصلا مناسب نصب سنگ نیستند.

علت این موضوع آن است که گچ به راحتی آب و رطوبت را به خود جذب نموده و گچ های مرطوب سست شده و از دیوار جدا می شوند. با توجه به آن که چسب و ملات مورد استفاده برای چسباندن سنگ حاوی رطوبت می باشند ممکن است پس از اتصال سنگ به دیوار گچ ها ریزش کرده و باعث لق شدن سنگ و یا حتی جدا شدن کامل آن از دیوار بشود.

در کارخانه ها و در هنگام برش سنگ ها در پشت آن یک لایه چسب رزینی زده می شود که این رزین سنگ را در برابر شکستن مقاوم می نماید با این وجود این لایه می تواند اتصال سنگ به محل را با مشکل مواجه کند چرا که اجازه نمی دهد که دوغاب به داخل سنگ نفوذ نماید و باید برای اتصال بیشتر حتما از چسب استفاده نمود.

اسلب اليگودرز آبرنگى

اسلب اليگودرز آبرنگى

نتیجه گیری

در این مقاله آموختیم که سنگ های اسلب بزرگ جثه برای نصب در محل های گوناگون نیاز به روش های نصب متفاوتی دارند. به عنوان مثال استفاده از چسب یکی از گزینه های رایج و پرکاربردی می باشد که به کمک آن سنگ به صورت کاملا مستحکم به محل نصب می گردد. علاوه بر روش های نصب به این موضوع نیز پرداختیم که نصب سنگ بر روی دیوارهای سیمانی بسیار عالی اتفاق می افتد و این در حالی است که دیوارهای گچی برای نصب اصلا مناسب نیستند. در این راستا شما مشتریان عزیز می توانید سنگ اسلب چینی خود را از مهراد استون بزرگترین و معتبرترین کارخانه سنگ اسلب با کیفیتی بالا و قیمتی باورنکردنی خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید : سنگ اسلب چینی سفید ازنا