سنگ گوهره اسلام آباد

سنگ تراورتن کرم ابیانه
سنگ تراورتن کرم ابیانه
1400-08-15
سنگ گوهره خرم آباد
1400-08-29

سنگ گوهره اسلام آباد از گروه سنگ های لایم استون روشن و سفید است و از خانواده سنگ‌های مرمریت. این سنگ از معادن سنگ شهرستان اسلام آباد غرب واقع در استان کرمانشاه استخراج می گردد.
اصل مواد سازنده سنگ لایم استون، کلسیت معدنی بوده که در صنعت ساخت و ساز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

موارد استفاده

سنگ گوهره اسلام آباد، ساب پذیری خوبی ندارد چراکه آهکی بودن آن، جذب آب بالا و تراکم کم، مانع از این موضوع می‌شود.
ما استفاده از این سنگ را در نمای بیرونی ساختمان پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چراکه نمای بیرونی تاثیر بسیاری در دید افراد دارد و سنگ گوهره اسلام آباد به دلیل جذب آب و جرم پذیری زیاد، جلای خوبی ندارد.
اگرچه امروز به کمک پیشرفت تکنولوژی و علم نانو می‌توان سطح سنگ را پوشش داد و ضعف آن در برابر جذب آب و جرم پذیری را بسیار کم کرد اما همچنان سنگ لایم استون یا همان سنگ گوهره می تواند گزینه ی خوبی برای مصارف دیگر مثل دیواره های داخل ساختمان باشد.
به گونه‌ای که سنگ لایم استون مقاوم سازی شده قیمتی مناسب‌تر از سنگ سفید تراورتن برای نمای ساختمان دارد.

ویژگی‌های سنگ گوهره اسلام آباد

همانطور که گفته شد، یکی از اصلی ترین ویژگی‌های سنگ گوهره، روشن بودن آن است. همین روشنی و یکدست بودن باعث شده بتوان از این سنگ در سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد.
رنگ اصلی این سنگ سفید و دارای هاله ای خاکستری همراه با دانه های با تراکم کم قهوه ای رنگ می باشد.
تنها رنگ تیره استخراج شده از این نوع سنگ ساختمانی در بین طیف رنگ روشن لایم استون در ایران، نوع “سیلور بوژان” این سنگ است.
استفاده در مکان‌هایی که با آب و رطوبت سرو کار دارند مانند حمام و آشپزخانه توصیه نمی‌شود؛ چراکه این سنگ به دلیل دارا بودن آهک بالا، آب را به خوبی جذب می‌کند.
از زیبایی سنگ لایم استون اسلام آباد که بگذریم، این سنگ مقاومت بسیار خوب و بالایی به خصوص در برابر سرما و یخ زدگی دارد.
این سنگ را با انواع اسلب تایل و کوپ می‌توانید تهیه کنید.

قیمت سنگ گوهره

قیمت سنگ لایم استون یا همان گوهره اسلام آباد، قیمت ثابت و مشخصی نیست و موارد مختلفی در تعیین این قیمت تاثیر دارد که از اصلی ترین آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد :

  • رنگ و درجه سنک
  • ابعاد سنگ
  • نوع فرآوری

سنگ گوهره اسلام آباد می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده حتی در پروژه‌های ارزان می‌باشد؛ چراکه این سنگ ها دارای قیمت بالایی نیستند.

میزان استخراج

جالب است بدانید که در هر ماه حدود 5000 تن سنگ لایم استون از معادن سنگ لایم استون اسلام آباد استخراج و تولید می گردد. معدن سنگ لایم استون اسلام آباد واقع در استان کرمانشاه در نزدیکی غرب شهرستان اسلام آباد می باشد.

انواع سنگ گوهره اسلام آباد

در بازار انواع مختلفی از سنگ لایم استون اسلام آباد وجود دارد اما معمولا این سنگ با چند پارامتر اصلی دسته بندی می‌شود که اولین پارامتر، ابعاد این سنگ است. گوهره اسلام آباد، در اشکال اسلب تایل و کوپ در بازار موجود و به فروش می‌رسد.
پارامتر دوم که مهمترین پارامتر برای دسته‌بندی نیز محسوب می‌شود، کیفیت این سنگ است. سنگ لایم استون اسلام آباد، در کیفیت های مختلفی تولید شده که این کیفیت باتوجه به روند فرآوری تولید سنگ سنجیده می‌شود.

موارد مشابه

نمونه‌های دیگر سنگ لایم استون که با توجه به محل استخراج و فراوری آن‌ها نامگذاری شده، شامل موارد زیر می‌باشد :

  • سنگ لایم استون مرودشت
  • سنگ لایم استون مرودشت
  • سنگ لایم استون کرمانشاه
  • سنگ لایم استون مهاباد
  • سنگ لایم استون بوژان
  • سنگ لایم استون گوهره
  • سنگ لایم استون بوکان
  • لایم استون سمیرم
  • لایم استون کوه سفید

در حالت کلی می‌توان گفت که محبوب ترین و در عین حال پرمصرف ترین نوع سنگ لایم استون از لیست بالا، لایم استون سمیرم، کوه سفید و اسلام آباد است.

کاربرد‌های دیگر لایم استون

علاوه بر پروژه‌های ساختمانی، از کاربردهای دیگر سنگ لایم استون، می‌توان به: استفاده از دانه‌های ریز آهکی در صنعت چاپ اشاره داشت. علاوه بر آن، از این سنگ در صنعت آرایشی و بهداشتی مانند تولید خمیردندان و عطرها نیز استفاده می‌گردد.
ساخت منشور‌های نیکل، تولید نوع خاصی از کود، ساخت شیشه ، استفاده در صنایع شیمیایی و صنعت سیمان، نمونه‌های دیگری از کاربرد سنگ لایم استون است.

 

 

سنگ لایمستون + لیست قیمت