سنگ لایم استون سفید

فروش سنگ تراورتن در اصفهان
1401-03-09
سنگ ساختمانی چه ویژگی‌ هایی دارد
سنگ ساختمانی چه ویژگی‌ هایی دارد ؟
1401-11-04
سنگ لایم استون سفید

سنگ لایم استون سفید

مجموعه مهرداد سنگ تولید کننده ی انواع سنگ های ساختمانی و کاربردی می باشد که با بهترین ومناسب ترین کیفیت و قیمت آماده ی خدمت رسانی و عرضه ی تولیدات خود می باشد. سنگ هایی که در این کارخانه ی بزرگ تولید می شوند طی فرآیندهای لازم فرآوری شده و در بهترین شکل و کارایی به بازار فروش عرضه می شوند. تولید سنگ های متنوع در ابعاد و اشکال متفاوت برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان و تامین نیاز این بخش صنعتی از اهداف این مجموعه می باشد. رضایت مشتریان همواه پشتیبان همیشگی فعالیت های این مجموعه بوده است.

سنگ لایم استون سفید چیست؟

سنگ لایم استون سفید یکی از سنگ های پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز می باشد که با نام سنگ ترامیت نیز شناخته می شود و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.ظاهر این سنگ بدین گونه است که سطحی صاف و یکدست دارد و رنگی روشن دارد. نفوذپذیری این سنگ یا عبارتی جذب آب در آن بسیار بالا می باشد. رنگ روشن در این سنگ سبب شده تا بتوان در بخش های مختلف ساختمان از آن استفاده نمود و به جذابیت فضای ساختمان افزود و آن را دلنشین تر نمود. با توجه به پیشرفت فناوری امروزه سنگ های لامستون سفید با استفاده از سیستم نانو در مقابل آب بسیار مقاوم شود. در صورتی که سنگ های لامستون سفید با استفاده از نانو پوشش دهی شوند با سنگ های تراورتن سفید که اغلب برای نمای ساختمان بکار گرفته می شود، رقابت می کند. سنگ لایمستون نوعی سنگ طبیعی رسوبی و آهکی می باشد که متشکل از مواد معدنی کلسیت می باشد. اغلب از این سنگ در نمای ساختمان و دکوراسیون ساختمان استفاده می کنند.

ویژگی های سنگ لایم استون

سنگ لایم استون دارای خصوصیات منحصر بفردی می باشد که با اطلاع از آنها میتوان شناخت بهتری نسبت به این سنگ پیدا کرد. از این ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

-مقاومت پایین نسبت به فرسایش بدلیل داشتن عمری کوتاه

-مقاومت بسیار کم در برابر ضربه، سایش و لوازم تیز و غیره

-جذب آب سیار بالا بدلیل حالت آهکی بودن

-لکه پذیری بالا که در طولانی مدت سبب کاهش جذابیت و زیبایی آن می شود.

-رنگ روشن و زیبا و رنگ زمینه یکنواخت

-قیمت پایین ومناسب برای این سنگ

کاربرد سنگ لایم استون

استفاده از سنگ لایمستون برای هر فضایی مناسب و امکان پذیر نمی باشد چرا که این سنگ دارای مقاومت مناسب در برابر ضربه و فشار نمی باشد بنابراین در محل های پر رفت و آمد مانند پله ها این سنگ دوام کافی را ندارد پس بهتر است در محیط هایی بکار گرفته شوند که در معرض فشار زیاد همچنین رطوبت و آب قرار نگیرد. در صورتی که این سنگ طی فرآیند فرآوری قرار بگیرد و تمامی مراحل آن بخوبی و درستی انجام شود بطوری که  تمام حفره های داخل آن با مواد رزین پوشش داده شود، میتوان از این سنگ بعنوان نمای ساختمان در صورت لزوم استفاده شود. بطور کلی باید گفت این سنگ برای فضاهایی که در معرض ضربه قرار می گیرند مناسب نمی باشد و بیشترین کاربرد آن استفاده در راه پله ها ، دیواره ها، پارکینگ و نمای داخلی ساختمان می باشد.

مزایای سنگ لایم استون

سایر سنگ های ساختمانی دارای مزایا و ویژگی های منحصربفرد می باشنددر این بین سنگ لایم استون نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و دارای مزایای خاص خود می باشد از جمله مزیت های این سنگ که بسیار با اهمیت نیز می باشد سطح یکنواخت و یکدست آن می باشد چرا که هنگام استفاده از آن برای یک فضا بطور مثال نمای یک ساختمان، میتوان نمای صاف و یکدست و زیبا همچنین بی نقص داشت. این نکته برای سازندگان مهم و قابل توجه می باشد. مزیت دیگری که برای این سنگ میتوان نام برد قیمت کم و مناسب آن می باشد که از نظر اقتصادی برای سازندگان و مصرف کنندگان این محصول برای پروژه های ساختمانی خود بسیار مقرون بصرفه می باشد و سبب کاهش هزینه های ساخت ساختمان می شود.

معایب سنگ لایم استون

همانطور که این سنگ دارای مزایای قابل توجهی می باشد از معایبی هم برخوردار می باشد. از جمله معایبی که میتوان برای این سنگ نام برد عبارتند از:

-میزان جذب بالای آب

-مقاومت کم در برابر فشارو ضربه

-جذب رطوبت

-عدم مقاومت در برابر فرسایش

قیمت سنگ لایمستون

سنگ لایمستون سفید همانند سایر سنگ های کاربردی در ساختمان سازی، دارای قیمت های متفاوتی می باشد که این تفاوت در قیمت ناشی از چند عامل می باشد. این عوامل بطور کلی تعیین کننده ی قیمت سنگ می باشد از جمله: کیفیت و سطح مرغوبیت سنگ که هر چه سنگ لایم استون از کیفیت بیشتری برخوردار باشد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. رنگ و طرح سنگ نیز میتواند بر قیمت سنگ لایم استون تاثیر بگذارد بدین صورت که هرچه طرح و رنگ سنگ روشن و یکدست تر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. دیگر عامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ، میزان تخلخل سنگ می باشد، هرچه سطح تراکم در یک سنگ بیشتر باشد و حفره های داخلی در آن کمتر باشد، سنگ از قیمت بیشتری نسبت به طرح های متخلخل برخوردار خواهد بود. ابعاد سنگ از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ می باشد. بطوری که این عامل می تواند سبب کاهش و یا افزایش قیمت در سنگ شود. هراندازه که ابعاد در یک سنگ بیشتر باشد، تولید آن هزینه ی بیشتری خواهد برد و برعکس این موضوع در ابعاد کوچک، بنابراین باید گفت قیمت سنگ های بزرگ نسبت به سنگ های کوچک بیشتر می باشد. مورد دیگری که در این رابطه باید نام برد، نوع آماده سازی سنگ و فرآیند فرآوری آن می باشد که سبب تغییر قیمت در سنگ می باشد. از دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت سنگ ، میزان پولیشی که برای سنگ بکار می رود، نوع بسته بندی ،روش جابجایی و حمل و نقل  می باشد.

خرید سنگ لایم استون

با خرید سنگ لایم استون در قیمت های مناسب و سطح کیفیت بالا در مراکز معتبر فروش سنگ می تواند از نظر اقتصادی به سازندگان کمک بزرگی بکند و هزینه های ساخت یک ساختمان را کاهش دهد. با توجه به کیفیتی که سنگ های لایم استون کارخانه سنگ اصفهان مهرداد سنگ دارد باید گفت با خیالی آسوده از نوع فرآوری و آماده سازی این سنگ، میتوان با بهترین قیمت این سنگ را از طریق خرید آنلاین و یا حضوری تهیه نمود.