سنگ اسلب + نکات + قیمت

لایمستون
سنگ لایمستون + لیست قیمت
1400-03-20
سنگ مرمریت دهبید
1400-04-03
سنگ اسلب فوربوک

مثالی از سنگ‌های ساختمانی طبیعی , سنگ اسلب است که کاربرد بسیاری در دکوراسیون داخلی و خارجی دارد. در حقیقت اسلب معرف سنگ‌های ساختمانی با اندازه های بزرگ و مصارف کاربردی ویژه است. برای کفسابی و کف پوش جلوه  از اسلب استفاده میکنیم و زیبایی خاصی به محیط می‌ دهد.

این سنگ از نظر کیفی و نما امتیاز بالایی دارد زیرا با ضخامت دقیق، شفافیت و دقت بسیار بالا ساب زده شده است. به دلیل زیبایی و رنگ‌های طبیعی اسلب آن را به یک سنگ تزئینی برای دکوراسیون داخلی منزل و سالن‌های کنفرانس تبدیل کرده است.

سنگ اسلب چیست؟

سنگ‌ها به ویژه این سنگ، باعث زیبایی زیادی به محیط می‌شوند. یکی از کاربردی‌ترین سنگ‌ها برای دکوراسیون خارجی و داخلی ساختمان، اسلب است.

سنگ اسلب به دو صورت اسلب طبیعی و اسلب مصنوعی در دسترس است که نوع طبیعی آن از ماندگاری و زیبایی بیشتری برخوردار است؛ که کمی گران‌تر است. با ما در این نوشته همراه شوید تا به دکوراسیون و طراحی داخلی با اسلب بپردازیم.

کاربرد سنگ اسلب در دکوراسیون

بیشترین کاربرد اسلب در دکوراسیون داخلی خصوصا برای تزئین کف و دیوار است. برای تغییر دکوراسیون ساختمان از نمونه‌های فراوری شده سنگ اسلب نیز استفاده میشود.

برش‌های بزرگ این سنگ برای ساخت تابلو‌های تزئینی کار شده در دیوار ،میز سنگی و موارد مشابه از روش های ویژه و جدید دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید.

دکوراسیون داخلی با سنگ ساب طبیعی

یکی از پر طرفدار ترین کاربردهای این سنگ طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مربوط به آشپزخانه و حمام است. استفاده از سنگ‌های اسلب با برش‌های طبیعی راه سریع تری برای دسترسی آسان به این سبک زندگی است. کاربرد اسلب در طراحی دکوراسیون داخلی جدید و تازه نیست.

نصب سنگ اسلب

از دیگر دلایل کاربرد آن در طراحی و دکوراسیون قسمت‌های مختلف ساختمان تنوع زیاد رنگ و طرح سنگ اسلب و نگهداری راحت این نمونه سنگ‌های ساختمانی است. در ادامه به کابرد اسلب در قسمت‌های متفاوت خانه با ارائه نمونه‌های کار شده اشاره خواهیم داشت.

دکوراسیون آشپزخانه با اسلب

در نقاط مرکزی باید از سنگ‌های اسلب استفاده کرد. جایی که کمترین دید ممکن را دارد ولی همنا پرزرق و برق است. سنگ‌های اسلب سفید رنگ مثل  تکه‌های بزرگ برف و یخ‌اند با رگه‌هایی که در هیچ دو تکه یکسان نیستند. تقریباً پیدا کردن دو تکه سنگ با رگه‌هایی مشابه غیرممکن است.

این اختلاف ‌ها به بالا بردن زیبایی دیدنی طراحی داخلی کمک می‌کند. از سنگ طبیعی برای طراحی کانتر آشپزخانه، سنگ اپن یا رویه کابینت، جزیره آشپزخانه و به عنوان جایگزین کاشی پشت گاز رومیزی استفاده می‌شود.

از سنگ‌های روشن با رگه‌های تیره‌تر برای آشپزخانه استفاده کنید؛ زیرا هم تمیز نگاه داشتن آن‌ها ساده‌تر است و هم اثر انگشت روی آن کمتر میماند.

دکوراسیون حمام با سنگ اسلب

از سنگ‌های اسلب در سطح گسترده برای طراحی کف، دیوار حمام و سرویس بهداشتی بکار میبرند. کاشی کاری‌های سنتی هر چقدر هم زیبا باشند در مقابل یک محفظه شیشه‌ای دوش حمام با شیرآلات طلایی روی یک تخته سنگ طبیعی در این میان حرفی برای گفتن ندارند.

معمولا کاشی‌ها در مناطق مرطوب ایمن‌تر هستند و یک دست بودن سنگ‌های طبیعی میتواند لغزنده و خطرناک باشند پس از اسلب در کفپوش‌ها با احتیاط استفاده کنید.

سنگ اسلب اصفهان

دکوراسیون پذیرایی یا نشیمن با سنگ اسلب

برای کف پوش و دیوار پوش ساختمان در قسمت‌های مثل پذیرایی استفاده از اسلب بسیار کاربرد دارد. این مدل سنگ چون تنوع رنگ و طرح های متنوع دارد برای ست کردن بین لوازم چیده شده در سالن و کف و دیوار‌های محیط مناسب است.

از سنگ‌های یک تکه اسلب برای تزئین قسمتی از دیوار استفاده میکنند و  از روش های خاص دکوراسیون داخلی با سنگ محیط پذیرایی را زیبا و منحصر به فرد می‌کند. برای محیط‌های کوچک میتوان از این سنگ استفادهه کرد چون با انعکاس مناسب نور باعث میشود فضا بزرگ تر و دلباز تر باشد.

دکوراسیون داخلی در قسمت‌های مختلف با سنگ اسلب

علاوه بر محیط های گفته شده در تراس، دیوارهای بزرگ و دیوار اتاق‌های بزرگ نیز نمونه‌ای از دیگر کاربرد‌های اسلب در ساختمان است.

اسلب می‌تواند یک کف پوش مناسب برای تزئین تراس و بالکن منزل با تغییرات آب و هوایی باشد.

واکنش سنگ اسلب به مواد اسیدی

در مواردی اسلب با موادی با اسیدیته بالا توسط برخی متخصصین دیده شده که وارد واکنش شده اند که باعث تغییر رنگ خواهد شد.

قیمت سنگ اسلب تراورتن

در صورتی که تایم برخورد ماده با سنگ طولانی باشد، رنگ آن نقطه از سنگ کاملا دگرگون می‌شود؛ البته برخی از سنگ‌های اسلب مانند سنگ کوارتز، صابون، گرانیت، لوح و … اثری نمی‌پذیرند.

امروزه استفاده از سنگ اسلب برای ساخت انواع میزبسیار جذاب و پر طرفدار واقع شده است از این رو مجموعه مهرداد سنگ یکی از بهترین کارخانه های تولید سنگ اصفهان، با سابقه ی درخشان و تجربه ی ارزشمند در ساخت انواع سنگ های اسلب و سایر سنگ های کاربردی بصورت تخصصی فعالیت چشمگیر و موفقیت آمیزی دارد. این مجموعه سالهاست در زمینه ی خرید و فروش انواع سنگ با بهترین کیفیت و تنوع نیاز بخش بزرگی از بازار را تامین نموده است. رضایت مشتریان اولین هدف این مجموعه می باشد به همین جهت تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا سنگ اسلب با کیفیت و با دوامی را تولید و عرضه نماید. مشتریان عزیز برای دریافت اطلاعات لازم در زمینه ی خرید سنگ اسلب و نحوه ی سفارش آن با مراجعه به سایت این کارخانه می توانند از جزئیات لازم در این خصوص مطلع شده و از طریق تماس با ما نسبت به سفارش و خرید سنگ اسلب در اصفهان، اقدام نمایند. سنگ اسلب یکی از روش های برش سنگ های طبیعی می باشد که بصورت ورقه ای می باشد و اغلب برای تزئینات داخلی ساختمان همچنین برای وسایل خاصی همچون میز مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش سنگ اسلب

سنگ اسلب یکی از پر فروش ترین و پرکاربردترین سنگ های ساختمانی می باشد که به جهت نوع ظاهر و برشی که دارد بسیار جذاب می باشد و از جایگاه خاصی برخوردار می باشد. مجموعه ی مهرداد سنگ با تولید انواع سنگ اسلب در طرح ها و رنگ های متنوع سبب شده تا این سنگ از استقبال زیادی برخوردار شود و در دکوراسیون داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار بگیرد. این سنگ در ابعاد مختلف تولید شده و به فروش می رسد. یکی از کاربردهای ویژه ی این سنگ استفاده برای رویه ی انواع میز ازجمله میز کار، میز غذاخوری، میز پذیرایی و غیره می باشد. این سنگ بدلیل استحکام بالایی که دارد در برابر انواع ضربه و خش مقاومت می کند. مهرداد سنگ با توجه به نیاز مشتریان فروش سنگ اسلب در اصفهان را در ابعاد مختلف عرضه می دارد. کیفیت سنگ های اسلب تولیدی این مجموعه مثال زدنی می باشد. حفظ ظاهر زیبا و طبیعی سنگ درنوع برش اسلب، نشان از توانایی بالا و تخصص این مجموعه می باشد.

عوامل اثرگذار بر قیمت سنگ اسلب

اگر قصد این را داشته باشیم که عوامل و پارامترهایی که در قیمت انواع سنگ اسلب تاثیر دارند را نام ببریم باید بگوییم عواملی همچون : اندازه و قواره کوپ سنگ، نوع و ماهیت سنگ، هزینه ی استخراج و خرید کوپ، روش برش و فرآوری سنگ، درجه بندی سنگ و یا سورت، حداقل رگه های موجود در سنگ، هزینه جابجایی، قابلیت ایجاد قاب بوک مچ و فورمچ، نوسانات بازار ارز، تمام این عوامل تاثیر مستقیمی بر قیمت سنگ اسلب می گذارد.

معرفی سنگ اسلب

سنگ های طبیعی بوسیله ی وایر کات و اره بصورت ورقه در ابعاد بزرگ برش داده می شوند و سپس طی فرآیندی صیقل و ساب داده می شوند همچنین در مرحله ی رگه گیری و آپوکسی کاری قرار می گیرند  تا از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار شوند.  تمامی این مراحل فرآوری سنگ نامیده می شود که در نهایت سبب تولید سنگ اسلب می شود. سنگ اسلب به دلیل نمای زیبا و یکنواختی که دارد در دکوراسیون های داخلی ساختمان ها و استفاده برای وسایل تزئینی از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. فرآوری سنگ به شیوه ی اسلب بر روی تمامی سنگ ها امکانپذیر می باشد بنابراین از این طریق با تنوع بالایی از سنگ های اسلب مواجه می شویم. سنگ های اسلب اغلب در سایز های بزرگ با ضخامت ۲ یا ۳ سانتی متر برش داده می شوند. سنگ های اسلب از عمر طولانی و مقاومت بالایی برخوردار می باشند.

کاربرد سنگ اسلب

از نمونه کاربردهای که برای سنگ اسلب میتوان برشمرد استفاده در دکوراسیون داخلی از جمله دیوار سالن و راهرو ها ، میز تلوزیون، بر روی کابینت و میز پذیرایی همچنین میز غذاخوری ، میز آشپزخانه و غیره می باشد چرا که این سنگ از جذابیت بالایی برخوردار می باشد و قیمت خرید آن بسیار بصرفه و مناسب است. کاربردهای سنگ اسلب بطور کلی عبارتند از:

-فضای داخلی ساختمان از جمله سنگ فرش کف لابی، دیوارهای لابی ، ورودی ساختمان

-کفپوش هال و پذیرایی ، دیواره ی شومینه

– کابینت و کانتر آشپزخانه

– سرویس بهداشتی و حمام

-میز غذاخوری و میز عسلی مبلمان

-دیواره های استخر

-هتل ها و مجموعه های اداری و تجاری

جنس سنگ اسلب

فرآوری تمام سنگ های طبیعی بوسیله ی روش اسلب امکان پذیر می باشد بنابراین هر سنگی که طی این فرآیند قرار بگیرد ، سنگ اسلب گفته می شود. انواع  جنس سنگ اسلب عبارتند از :

-اسلب مرمریت

-اسلب سنگ مرمر

-اسلب سنگ گرانیت

-اسلب سنگ تراورتن

–اسلب سنگ تراونیکس

-اسلب سنگ چینی کریستال

مزایای استفاده از سنگ اسلب

سنگ اسلب بدلیل اعمال فرآیندهایی که برای مقاوم سازی بر روی آن صورت می گیرد دارای ویژگی های منحصر بفردی می باشد که سبب شده کاربرد این سنگ گسترش پیدا کند و در بخش های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. سنگ اسلب دارای مزایای متعددی می باشد. از جمله مزایای سنگ اسلب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-استحکام بیشتر نسبت به سنگ خام

– دارای جذابیت و زیبایی خیره کننده

-کاهش ضایعات و پرتی در تولید

-کیفیت بالاتر نسبت به سنگ های تایل

-حمل و جابجایی آسان

– انتخاب آسان

-قابلیت نورپردازی

-تنوع بالا در رنگ و طرح

سنگ اسلب میز

یکی از کاربردهای سنگ اسلب استفاده از آن برای میزهای غذاخوری و پذیرایی و یا میز سالن های بزرگ همایش و غیره می باشد. استحکام و زیبایی خیره کنننده سبب شده تا بکارگیری آن برای میز بسیار جذاب و چشم نواز باشد. رنگ های متنوع این سنگ ها باعث می شود تا با هر دیزاین و دکوری هماهنگی داشته باشند و جوابگوی سلایق مختلف باشد. با توجه به ابعادی که برای میز در منزل مد نظر داریم میتوانیم آن را سفارش داده و در کمترین زمان دریافت نمود. میزهای پذیرایی و میزهای عسلی سنگی، جدای از استحکام و مقاومت بالا، بسیار زیبا و جذاب و شیک می باشند.

نمونه سنگ های اسلب موجود در مهراد استون

برای مطلع شدن از قیمت روز این سنگ میتوانید تماس بگیرید یا اینستاگرام مارا دنبال کنید.

نکات کاربردی در نصب سنگ اسلب

جنس این سنگ برای تمیز کردن و نگهداری از ان راحت است. در هنگام انتخاب اسلب برای تغییر دکوراسیون منزل توجه به محل نصب این سنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین مکان این سنگ در نمونه‌های ساختمانی برای دکوراسیون داخلی و محیط‌هایی مثل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و فضای نشیمن و برخی بالکن و تراس‌هاست. در هنگام انتخاب این مدل سنگ حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت و نوعی مناسب با دکوراسیون  و محیط منزل خود در نظر داشته باشید.