سنگ تراورتن سیلور

خرید سنگ تراورتن
1400-09-14
سنگ تراورتن شکلاتی
1400-09-27

سنگ تراورتن سیلور

سنگ تراورتن سیلور از شناخته شده ترین سنگ هاست که به خاطر طرح و نقش زیبا کاربردهای مختلفی در ساختمان دارد. اگر به دنبال خرید سنگی زیبا با ویژگی‌های ظاهری متفاوت هستید، سنگ تراورتن سیلور گزینه مناسب شماست. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را به صورت کامل با این سنگ آشنا کنیم.

 

سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن یک سنگ آهکی بوده که از فعالیت چشمه های آب گرم به وجود می‌آید. جالب است بدانید وجود سطوح اسفنجی و حفره های موجود در سطح این سنگ، ناشی از دی اکسید کربنی است که در هنگام رسوب گذاری و تشکیل این نوع سنگ ها آزاد می‌شود.

محبوبیت سنگ تراورتن

یکی از مشهور ترین و پرطرفدار ترین سنگ های تراورتن جهان، سنگ تراورتن سیلور می باشد. این سنگ یکی از شناخته شده ترین سنگ هاست و دو رنگ آن که یکی دارای زمینه ای مشکی روشن (دودی) و دیگری خرمایی با رگه های سفید است، در ایران و جهان محبوبیت بالایی دارد.

در این میان، یکی از تراورتن های رنگی خاص در بین سنگ های تراورتن سیلور، سنگ تراورتن سیلورتکاب با طول موج های سفید می‌باشد. این سنگ زیبا، با ظاهری متفاوت و خاص توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند.

انواع سنگ تراورتن سیلور

معادن سنگ های سیلور تراورتن زیاد می باشند. این سنگ ها را بر اساس نام شهری که معادن در آنها وجود دارند، نام گذاری کرده اند. برخی از این سنگ‌ها عبارتند از :

  • تراورتن سیلور آذرشهر
  • تراورتن سیلور آذرشهر
  • تراورتن سیلور آذرشهر
  • تراورتن سیلور آذرشهر
  • تراورتن سیلور آذرشهر
  • تراورتن دودی تفرش

درواقع تمام این سنگ‌ها همگی در خانواده سنگ‌های تراورتن هستند و از این رو دارای ویژگی های یکسانی نیز هستند. تنها تفاوت هایی که در این سنگ‌ها یافت می‌شود، در میزان کمرنگ یا پر رنگ بودن رنگ زمینه سنگ و رگه های موجود در آن است. این سنگ‌ها همه دارای رگه هایی به رنگ سفید، خاکستری، مشکی، طلایی، مسی، … هستند.

کاربردهای سنگ تراورتن سیلور

سنگ‌های فوق العاده‌ی تراورتن، همگی دارای ویژگی های استحکام بسیار بالا و مناسب، مقاومت فشاری نسبتا بالا، مقاومت سایشی خوب، تراکم بالا، مقاوم در برابر نور خورشید و تغییرات جوی، جذب آب نسبتا پایین می باشند. در نهایت می‌توان گفت سنگ های بسیار مقاوم و محکمی هستند.

اصلی ترین و مهمترین کاربرد سنگ‌های سیلور، به عنوان سنگ نما و در نمای خارجی و بیرونی ساختمانی است؛ چراکه سنگ های تراورتن سیلور هم از این قاعده مستثنا نیستند و دقیقا همان استحکام و مقاومت بالا را دارند.

کاربردهای دیگر سنگ سیلور

بعد از سنگ نما که اصلی ترین کاربرد این سنگ است، در سنگ کف داخلی و خارجی ساختمان، سنگ راه پله و زیر پله، دیواره های داخلی و خارجی، حاشیه و قاب آسانسور، کابینت و فضای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، … هم کاربرد فراوان دارد.

قیمت سنگ تراورتن سیلور

سنگ‌های سیلور تراورتن قیمت های متفاوتی دارند و این تفاوت قیمت به فاکتورهای متعدد و مختلفی بستگی دارد که تعدادی از این موارد عبارتند از :

  • نوع فراوری سنگ
  • ضخامت سنگ
  • ابعاد سنگ
  • منظم بودن یا نبودن هاله های رنگی

 

برخی از سوالات متداول

  • از چه روشی برای فراوری سنگ های سیلور استفاده می‌شود؟

از روش های پولیش، براش، تامبل، هوند، بوش همر برای فراوری این سنگ استفاده می‌شود.

  • دلیل فراوری سنگ‌های ساختمانی چیست؟

برای افزایش مقاومت و زیبایی سنگ های ساختمانی، آن‌ها را فراوری می‌کنیم. سنگ‌های ساختمانی بدون انجام عملیات فراوری و برش قابل استفاده نمی باشند؛ چراکه سنگ‌های طبیعی را به صورت کوپ از معدن به کارخانه منتقل می کنند.

  • آیا سنگ‌های تراورتن خود دارای تخلخل هستند یا نیاز است آن ها را با وسایل مخصوص به نمای ساختمان بچسبانیم؟

خوشبختانه این سنگ‌ها دارای خلل و فرج هستند و برای استفاده در نما نیاز به اسکوپ کردن ندارند.

  • آیا می‌توان سنگ‌های سیلور به صورت مات سفارش داد؟

بله. جالب است بدانید که برخی از سنگ‌های سیلور با  نمای مات، بسیار زیباتر و چشمگیر تر از نمای براق می باشند. به همین دلیل نوع مات وارد بازار می شود.

اسلب تراورتن سیلور

سنگ تراورتن سیلور هم نظر کیفیت و هم رنگ، تحمل وزن بالایی دارد. همچنین تنوع رنگی آن از سفید تا سیلور متنوع  است. کثیف شدن سطح آن مشخص نیست . این سنگ در ضخامت 3 سانتیمتر فراوری شده و برای رفت و آمد  هرگونه وسیله نقلیه سبک قابل تحمل است.

خرید سنگ تراورتن در اصفهان

سنگ تراورتن سفید