خرید سنگ نما ارزان با کیفیت مناسب

سنگ تراورتن کف حیاط
1400-01-21
سنگ اسلب زیبا
خرید و فروش سنگ اسلب
1400-01-31
ساختمان با نمای سنگی

نمونه سنگ نما

سنگ‌ نمای ساختمانی بخش از عمده خرج های بزرگ ساخت و ساز یک بنا و ساختمان را تشکیل میدهد. پس آگاهی و درک و شناخت این سنگ ها، و به مقرون به صرفه ترین قیمت ها، از اهمیت ویژه ای در پایین آوردن قیمت ها دارد. البته باید این را مد نظر قرار گرفت که منظور از خرید سنگ ارزان با کیفیت مناسب ، سنگ بی کیفیت یا کم کیفیت نیست. بلکه کمکی است که بدانیم، با کمترین هزینه، چه سنگی، بهترین نما و کیفیت را بما میدهد.

سنگ نمای ارزان و با کیفیت

طبیعتاً دانستن اینکه چه سنگی خواسته‌ی ما هست، مهم می باشد. اینکه برای چه کاربردی از سنگ ها قصد داریم استفاده کنیم.
طبیعتاً هرچقدر سنگ با کیفیت تر باشد و جلا و جبروت بیشتری درون خود داشته باشد، سنگ هم گران تر و از قیمت بیشتری برخوردار است. پس، شاید بعضی از پارامتر های مثبت، نیاز واقعی ما نباشد و فقط سنگ نمای با کیفیت ارزان، بهترین انتخاب ما باشد
سنگ نما، یکی از متریال های مهم در ساختن ساختمان است که اشتباه انتخاب کردن آن، ضربه‌ی مهلکی به بودجه و شاید به نمای ساختمان بکند. اطلاعات لازم برای خرید سنگ، از اساسی ترین گامهای ساخت و ساز است تا به بهترین سنگ نما دست پیدا کنیم

نکاتی پیرامون خرید سنگ با کیفیت خوب و مناسب

اگر سنگی که می خواهید خریداری کنید، در معرض سرما و نور خورشید قرار می گیرد و یا در ناحیه بیرونی ساختمان نصب می شود، بهتر است در کنار قیمت مناسب، به مقاومت آن هم دقت فراوانی داشته باشید. هنگامی که سنگ نما، در آب و هواهای مختلف دوام بیاورد، نتیجتاً دوام بیشتری خواهد آورد و شکسته نخواهد شد.
سنگ‌ نمای ساختمانی از درون طبیعت بیرون کشیده شده و تشکیل هریک از این سنگهای طبیعی سالهای زیادی طول می کشد. این طرح و رنگ خاص هر یک از سنگ های ساختمانی، کاملاً طبیعی بوده و بدنبال آن، مثل پارکت یا موزاییک و سرامیک، یکدست و تمیز نخواهند بود. پس در نتیجه این قضیه، هرچه سنگ، بی هاله تر و کمتر موجدار باشد، قیمت آن دسته سنگ، افزایش پیدا خواهد کرد.

نکته ارزشمندی که نباید از آن بگذریم و کمک شایانی در انتخاب این سنگ ها به ما خواهد کرد، دقت کافی در متراژ سنگ نمای ساختمان موردنیاز ما جهت ساخت می‌باشد. این قضیه باعث می شود تا به میزانی که پروژه ما به سنگ نیاز دارد، خریداری گردد و بیش از نیاز یا کمتر از چیزی که نیاز داریم، سنگی برای پروژه تهیه نشود که هزینه اضافه‌ای ایجاد کند.

نمای بیرونی ساختمان

پارامتر های موثر در تعیین سنگ

در قیمت سنگ‌های نمای ساختمان، پارامتر های موثر و مختلفی، میتوانند دخیل باشند و هریک، اثر خاص خود را بر قیمت داشته باشند. این موارد شامل:

  • ساب سنگ
  • میزان تخلخل
  • رنگ سنگ
  • قطر و ابعاد
  • کیفیت و آنالیز سنگ
  • نوع فرآوری

این پارامتر ها، هرکدام میشود به‌نوعی بر قیمت‌های یک سنگ اثربخش باشند. برای نمونه سنگ‌هایی که رنگ روشن و سفیدی دارند این روزها، بیشتر از رنگ‌های تیره تقاضا دارند و همین قضیه باعث می شود رنگ‌های روشن از قیمت بیشتری برخوردار باشند.

اگر قصد سنگ‌های ارزان را دارید،باید به سمت رنگ‌های تیره‌تر بروید. مقدار تخلخل و سوراخ های سطح سنگ نیز می‌تواند عامل تعیین‌کننده دیگری به شمار آید.

انواع سنگ ارزان

میزان حفره ها در سنگ نمای ساختمانی که استفاده می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد هرچه میزان تخلخل یک سنگ بیشتر باشد، در نتیجه جذب ملات و سیمان آن در حفره ها بالاتر رفته و می‌تواند چسبندگی و استحکام بهتری ایجاد کند.
پارامتر کیفیت و آنالیز سنگ هم می تواند جزء مهم‌ترین عامل‌های تأثیرگذار بر قیمت باشد. زمانی که سنگ را برای فرآوری به کارخانه‌ها انتقال می دهند، بعد از انجام عملیات فرآوری بر روی سنگ دسته و سورت‌های مختلفی از آن سنگ خام بدست می آید.
بیشتر اوقات، دسته‌بندی سنگ‌ها در کارخانه‌ها با دسته های سوپر، ممتاز، درجه‌یک و درجه‌دو انجام می گردد. مسلماً اگر در پی سنگ‌های ارزان ‌قیمت می باشید، باید از دسته ممتاز تا درجه‌دو سنگ موردنظر خود را خریداری کنید تا برای شما قیمت مقرون به صرفه تری داشته باشد.
در نمایشگاه مهراد استون، سنگ های مختلفی با قیمت های مناسب و ویژه عرضه می گردد. سنگ هایی مثل عباس آباد، مرمریت، گرانیت، لایمستون تــــا تروارتن کرم ابیانه و بقیه. هیچکس از یک مشاوره خوب دوستانه، ضرر نکرده است. برای خرید سنگ ارزان با کیفیت مناسب، با ما تماس بگیرید.

متراز سنگ، چه تاثیری بر قیمت آن میگذارد؟

اندازه‌های سنگ ساختمانی می‌تواند روی قیمت، تأثیر مستقیمی داشته باشد. بیشتر سنگ‌هایی که استفاده به نسبت فراوان تری در ساختمان‌سازی دارند مطابق اندازه استاندارد ایران که عرض ۴۰ سانتی‌متر و طول آزاد است، در بازار خرید و فروش می شود. اینکه طول سنگ آزاد باشد، ممکن است طول یک سنگ 2 متر باشد و دیگری پنچاه سانتی متر. محدودیتی برای طول نداریم.
به عبارتی دیگر، زمانی که یک سنگ قدی بلند داشته باشد و از سایر سنگ‌های تکه‌تکه، قدبلندو یکدست‌تری داشته باشد، به آن سنگ شمش هم گفته می‌شود. پس دراین باره می شود گفت هرچه عرض یک سنگ کمتر باشد، ارتفاع آن نیز بعلت شکننده بودن کاهش‌یافته و به قیمت کمتری به فروش می رسد. سنگ‌های ساختمانی بیشتر در ابعاد اسلب، طولی، حکمی و یا نمره برش می خورد.

تهیه سنگ نمای ارزان قیمت در اصفهان

برای تهیه بهترین سنگ های ساختمانی، بر اساس بودجه‌ی شما، با مهراد استون تماس بگیرید یا برای انتخاب بهتر، اینستاگرام ما را، فالو نمایید.